۰

افتتاح صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف همزمان با ولادت آن حضرت

صحن حضرت زهرا (س) در بارگاه مطهر حضرت امام علی (ع) همزمان با ولادت با سعادت بانوی بزرگ اسلام افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۲۶۳۷۹۰
۱۰:۲۵ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیر فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: صحن حضرت فاطمه زهراء(س) در بارگاه مطهر حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) همزمان با ولادت با سعادت بانوی بزرگ اسلام افتتاح می‌شود.

«میلاد جوادی» در سمنان از افتتاح صحن حضرت فاطمه زهراأ(س) در بهمن ماه 1400 خبر داد و افزود: این صحن در کنار صحن قدیمی حرم حضرت علی(علیه السلام) قرار دارد و همه پروژه - به غیر از موزه - تا دو ماه آینده تحویل داده می‌شود.

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: سازه بتونی صحن حضرت زینب(س) هم همزمان با ولادت ایشان به اتمام می‌رسد و فاز نازک کاری آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات از ابتدای فعالیت خود تاکنون ۱۸۰ پروژه بازسازی را به انجام رسانده و هم اکنون طرح‌های توسعه‌ای را در دست اقدام دارد افزود: توسعه صحن و شبستان امام محمد باقر(علیه السلام) در کاظمین هم از جمله فعالیت‌های عمرانی در دست اقدام ستاد است.

جوادی از افزایش ۳۰ درصدی نذورات مردم برای کمک به بازسازی عتبات عالیات خبر داد و گفت: برگزاری زیارت نیابتی خدام به صورت ثبت نام در سایت و ارتباط زنده تصویری با حرم امام حسین (علیه السلام) در شب‌های جمعه از جمله اقدامات فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات است که در یک سال گذشته با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

شایان ذکر است "پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها)" یک شاهکار معماری اسلامی و یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی در تاریخ عتبات عالیات به شمار می رود. طراح، مجری و بانی این پروژه "ستاد بازسازی عتبات عالیات" در جمهوری اسلامی ایران بوده که با هماهنگی کامل با دیوان وقف شیعی عراق و آستان مقدس علوی در طول چند سال اخیر به نتیجه رسید.

صحن حضرت فاطمه زهراء(س) با مساحتی بیش از 60هزار متر مربع، چهار برابر صحن قدیم حرم مطهر است و شامل 4 طبقه و چندین رواق بزرگ می باشد. این پروژه علاوه بر فضاهای عبادتی و زیارتی، شامل ساختمان موزه حرم، کتابخانه آستان (با ظرفیت یک میلیون کتاب و مجهز به کارگاه ترمیم نسخ خطی) و یک شبستان بزرگ برای برگزاری دروس حوزوی و سخنرانی های دینی است. یک مصلای بزرگ، مهمانسرای زائران، سرویس بهداشتی و غذاخوری خادمان حرم از دیگر بخش های این صحن است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: