۰

سفر پاپ به قبرس با نگاه به بحران مهاجران

پاپ در گفتگو با خبرنگاران در هواپیما از رم گفت که این دیدار "برخی زخم‌ها" را لمس خواهد کرد.
کد خبر: ۲۶۳۶۷۷
۱۱:۱۵ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، پاپ فرانسیس وارد قبرس شد و با اشاره به اختلافاتی که "بحران مهاجران" در این کشور جزیره‌ای ایجاد کرده است، از ساکنان این کشور خواست تا "به یکدیگر خوش‌آمد بگویند و با هم ادغام شوند".

به نقل از سی‌ان‌ان، این کشور اعلام کرده است که در حال مقابله با هجوم مهاجرانی است که اکثر آن‌ها توسط کشتی از خاورمیانه آمده‌اند.

پاپ در گفتگو با خبرنگاران در هواپیما از رم گفت که این دیدار "برخی زخم‌ها" را لمس خواهد کرد.

حمایت فرانسیس از مهاجران و پناهندگان یکی از اقدامات قابل توجه دوران "پاپی" او است.

پاپ که دریای مدیترانه را "قبرستان بزرگ" نامیده است، ترتیب داده است تا ۵۰ مهاجر پس از سفر خود در این هفته به ایتالیا منتقل شوند. واتیکان هنوز این طرح را تایید نکرده است.

فرانسیس همچنین در طول سفر ۵ روزه خود، به یونان و جزیره لسبوس، جایی که هزاران پناهنده در یک کمپ مهاجرتی در شرایط "نامناسبی" زندگی می‌کنند، سفر خواهد کرد.

پاپ در اولین توقف سفر خود که در یک کلیسای جامع بود، پیام آشتی را فراخواند و گفت: شما می‌توانید با روحیه برادری خود به همه و به طور کلی به اروپا یادآور شوید که ما با یکدیگر همکاری می‌کنیم و برای غلبه بر شکاف‌ها، شکستن دیوارها، دسترسی به رویا‌ها و تلاش برای اتحاد، آینده‌ای می‌سازیم که شایسته انسانیت است.

وی افزود: ما نیاز داریم تا به یکدیگر خوش‌آمد بگوییم و با یکدیگر ادغام شویم و همه ما همچون برادران و خواهران کنار یکدیگر قدم برداریم.

پاپ همچنین از قاره اروپا خواست "راهی برای حرکت به جلو" پیدا کند و گفت که این قاره به "آشتی و اتحاد" نیاز دارد.

وی اظهار کرد:، زیرا نه دیوار‌های ترس و وتو‌های دیکته شده توسط منافع ملی‌گرایانه و نه بهبود اقتصادی به تنهایی تضمین کننده امنیت و ثبات نخواهد بود.

پاپ در سفارت واتیکان در نیکوزیا، پایتخت قبرس اقامت خواهد داشت؛ سفارتی که درست بر روی خط جدایی که قبرس را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده، قرار گرفته است.

بخش شمالی قبرس، از جمله بخشی از پایتخت آن، تحت کنترل یک دولت ترک‌نشین است که تنها توسط ترکیه به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: