۰

بررسی جنایات جنگی علیه مسلمانان روهینگیا در دادگاه آرژانتین

سیستم دادگستری آرژانتین اتهامات مربوط به جنایات جنگی که توسط ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا این کشور انجام شده است را بر اساس حکم دادگاه مبنی بر حمایت از اصول عدالت جهانی بررسی خواهد کرد.
کد خبر: ۲۶۳۶۵۸
۰۹:۰۸ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سیستم دادگستری آرژانتین اتهامات مربوط به جنایات جنگی که توسط ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا این کشور انجام شده است را بر اساس حکم دادگاه مبنی بر حمایت از اصول عدالت جهانی بررسی خواهد کرد.

تصمیم دادگاه تجدیدنظر حکم دادگاه اولیه مبنی بر رد درخواست تحقیقات توسط سازمان روهینگیایی برمه مستقر در بریتانیا را لغو می کند.

سرکوب مسلمانان روهینگیا در میانمار توسط ارتش در سال 2017 که به گفته سازمان ملل می تواند به نسل کشی تبدیل شود، باعث مهاجرت بیش از 740000 نفر از اعضای این جامعه عمدتا به بنگلادش شده است.

پیش‌فرض حقوقی «عدالت جهانی» بر این باور است که برخی از اعمال از جمله جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت آنقدر وحشتناک هستند که مختص یک ملت نیستند و می‌توانند در هر جایی مورد محاکمه واقع شوند.

دادگاه‌های آرژانتین در گذشته پرونده‌های جهانی دیگری از جمله در رابطه با حکومت دیکتاتور سابق «فرانسیسکو فرانکو » در اسپانیا و جنبش «فالون گونگ» در چین را بررسی کرده‌اند.

دادرسی علیه میانمار و رهبران آن در حال حاضر در دادگاه کیفری بین‌المللی سازمان ملل در جریان است.

شش زن روهینگیایی پناهنده در بنگلادش از راه دور در دادگاه آرژانتین شهادت داده بودند.

دادگاه یادآور شد که به گفته یکی از شاکیان همه آنها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند و بسیاری از اعضای خانواده آنها در نتیجه سرکوبی که متحمل شده اند جان خود را از دست داده اند.

قضات تجدیدنظر در تصمیم خود گفتند که تحقیق و قضاوت نهایی این نوع جرایم بر عهده دولت‌هاست.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: