۰

انتشار مطالب خصمانه علیه مسلمانان توسط رسانه های انگلیس

شورای مسلمانان انگلیس در گزارشی از انتشار اخبار نادرست و عبارت های اسلام هراسانه در روزنامه ها و مطبوعات این کشور علیه اسلام و مسلمانان انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۶۳۶۵۷
۰۹:۰۳ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، شورای مسلمانان انگلیس (MCB) در گزارشی اعلام کرد: اخبار رسانه های متعدد درباره اسلام و مسلمانان مملو از اطلاعات نادرست و اشتباه و کل گویی و عبارت های اسلام هراسانه است.

این گزارش بیش از 48 هزار مقاله، 5 هزار و 500 خبر تلویزیونی بین اکتبر 2018 تا سپتامبر 2019 میلادی را بررسی کرده است که محتوای 60 درصد از این مقالات و 47 درصد از اخبار درباره اسلام و مسلمانان منفی بوده است.

در این گزارش آمده است: از هر پنج مقاله نزدیک به یک مقاله بر مسئله تروریسم یا افراط گرایی متمرکز است. این مسئله ناشی از پیش داوری های گسترده نسبت به اسلام و مسلمانان است.

براساس این گزارش، معرفی مسلمانان به اشتباه انجام می شود، به همین دلیل در معرض افترا و تهمت قرار دارند.

این شورا در گزارش خود آورده است: 10 مورد عذرخواهی از مردم و ارایه غرامت به مسلمانان به دلیل دلایل ذکر شده انجام شده است.

در این گزارش اسامی مطبوعات و روزنامه هایی که مسلمانان را هدف قرار می دهد، همچون "The Spectator"، "Daily Mail Australia"، "Mail on Sunday"، "Christian Today "، "Jewish Chronicle" ذکر شده است.

در این گزارش تاکید شده است که این روزنامه ها به طورخاص و خصمانه ای به مسئله اسلام و مسلمانان می پردازند.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: