۰

برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی با موضوع افغانستان

سازمان همکاری اسلامی نشستی را به منظور بررسی وضعیت انسانی در افغانستان به میزبانی پاکستان برگزار می‌کند.
کد خبر: ۲۶۳۵۴۵
۱۶:۱۲ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، عربستان سعودی با توجه به بحران انسانی پیش روی مردم افغانستان که با شروع فصل زمستان بدتر می‌شود، خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای گفت‌وگو در مورد وضعیت انسانی در افغانستان شده است.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از مقامات عربستان سعودی نوشت: عربستان در راستای عمل به اصل همبستگی اسلامی با مردم افغانستان، برگزاری نشست فوق‌العاده شورای وزیران را برای بحث در مورد وضعیت انسانی در افغانستان و کمک به ارائه پاسخ مناسب بشردوستانه ضروری می‌داند.

ریاض تأکید کرد که منتظر برگزاری این نشست است که جمهوری اسلامی پاکستان پیشنهاد میزبانی آن را در ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر ماه) داده است تا نتایج آن به یافتن مکانیسم‌ها و راه‌های مناسب برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان کمک کند و در این خصوص با سازمان ملل متحد، آژانس‌های ذی‌ربط آن، مؤسسات مالی بین‌المللی و جامعه بین‌المللی به منظور کاهش تأثیر بحران انسانی بر مردم افغانستان هماهنگی انجام شود.

عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نشست فرصتی برای تأکید بر اهمیت ثبات و امنیت افغانستان، حاکمیت و تمامیت ارضی آن، مقابله با مداخلات خارجی در آن، رد و مبارزه با تروریسم در تمام اشکال و مظاهر آن باشد و اطمینان حاصل شود که از خاک افغانستان به عنوان پناهگاهی برای گروه‌های تروریستی و افراطی استفاده نمی‌شود.

ریاض گفت که در این نشست باید از دولت موقت طالبان خواسته شود که ضمن کنترل فرقه‌های مختلف، منشورها و موازین بین‌المللی را رعایت کند و به حقوق بشر، حق زنان برای تحصیل و کار در چارچوب آموزه‌های شریعت اسلامی احترام گذارد.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز روز گذشته با اشاره به این موضوع تأیید کرد که نشست سازمان همکاری اسلامی در تاریخ ۱۷ دسامبر برای بررسی وضعیت افغانستان برگزار می‌شود.

وی افزود: افغانستان یکی از اعضای مؤسس این سازمان است و امروز برادران و خواهران افغان ما بیش از هر زمان دیگری به ما نیاز دارند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: