۰

روایت فرمانده عراقی از هجوم داعش به مرقد امامین عسکریین (ع)

سرتیپ «علی غیدان» فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش عراق در زمان حمله داعش در سال ۲۰۱۴ در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» دو روز قبل از هجوم تروریست‌های داعش به مرقد امامین عسکریین (ع) و سقوط موصل را روایت کرد.
کد خبر: ۲۶۳۴۷۸
۱۶:۱۱ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سرتیپ «علی غیدان» فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش عراق در زمان حمله داعش در سال ۲۰۱۴ در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» دو روز قبل از هجوم تروریست‌های داعش به مرقد امامین عسکریین (ع) و سقوط موصل را روایت کرد.

به گفته او هنگامی که عراق مورد هجوم داعشی‌ها قرار گرفت و از ایران درخواست کمک کرد،‌ این کشور انبارهای سلاح‌ خود را بدون هیچ محدودیتی یا قراردادی بر روی ما گشود تا کمبود تسلیحاتی ما را جبران کند.

‌ به گفته علی غیدان؛ در حالی که داعش سامراء را پیش از موصل با ۲۵ خودروی پی‌کاپ اشغال کرده بود،‌ نیروهای عراقی با ورود به سامراء مسجدی را در ۱۵ متری حرمین عسکریین یافتند که از مواد منفجره پر شده بود و داعشی‌ها قصد داشتند این مواد منفجره را در حرم به کار بگذارند.

وی در خصوص چگونگی تصرف موصل به دست داعشی‌ها گفت که «مهدی الغرافی» فرمانده عملیات نینوی که از خود عملکرد ضعیفی نشان داده بود و باعث تضعیف روحیه نیروها شده بود، با «عبود کنبر» فرماندهی عملیات مشترک آن زمان جلسه‌ای تشکیل دادند و از طرفی دیگر «اثیل النجیفی» استاندار وقت نینوی بدون آنکه برنامه‌ای برای مقابله با تروریست‌ها داشته باشد، من و فرمانده عملیات مشترک را تحت فشار گذاشته بود که چرا انقلابیون موصل را هدف قرار می‌دهیم، منظور او از انقلابیون داعشی‌ها بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: