۰

پاپ فرانسیس خطاب به ماکرون: هنوز زنده‌ام!

رهبر کاتولیک‌های جهان در آغاز مذاکرات خصوصی‌اش با رئیس جمهور فرانسه در واتیکان در پاسخ به سوالی از سوی رهبر فرانسه دال بر اینکه "اوضاع چطور پیش می‌رود" گفت: هنوز زنده‌ام!
کد خبر: ۲۶۳۳۴۷
۱۰:۱۵ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، فیلم منتشر شده توسط واتیکان از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه قبل و بعد از این مذاکرات در کتابخانه پاپ نشان داد که جو میان آنها بسیار دوستانه بود و آنها هر دو در حال خندیدن بودند.

هنگامی که ماکرون از پاپ فرانسیس پرسید "اوضاع چطور پیش می‌رود"، پاپ فرانسیس در پاسخ به زبان ایتالیایی گفت: هنوز زنده‌ام.

وی کمی بعد گفت "عالی" اما هنوز مشخص نیست که آیا این پاسخ در جواب همان سوال ماکرون بوده یا خیر.

پاپ فرانسیس در ژوئیه سال جاری میلادی به مدت ۱۱ روز در بیمارستان بستری شد که در جریان آن تحت عمل جراحی قرار گرفت تا بخشی از روده بزرگش برداشته شود. از زمان روی کار آمدنش در سال ۲۰۱۳ میلادی، این نخستین باری بود که پاپ فرانسیس در بیمارستان بستری می‌شد.

واتیکان در بیانیه‌ای که منتشر کرد به اینکه این دو رهبر در نشست خصوصی‌شان درباره چه موضوعاتی با یکدیگر مذاکره کردند، اشاره‌ای نکرد اما اعلام کرد مذاکرات ماکرون با دیپلمات‌های ارشد واتیکان پس از دیدار با پاپ فرانسیس پیرامون موضوعاتی چون تغییر اقلیم، لبنان، خاورمیانه، آفریقا و ریاست قریب‌الوقوع پاریس بر اتحادیه اروپا بوده است.

ماکرون کمی پیش از دیدار با پاپ فرانسیس به خبرنگاران گفته بود که قصد دارد با وی درباره موضوعات مختلفی چون توزیع منصفانه واکسن‌های کووید ۱۹، بحران لبنان و مهاجرت مذاکره کند.

همزمان با اینکه لندن و پاریس همچنان یکدیگر را به خاطر مرگ ۲۷ مهاجر در آب‌های کانال مانش مقصر می‌دانند، ماکرون اوایل روز جمعه به انگلیس گفت که باید درخصوص چگونگی سرکوب سیل مهاجرانی که از جنگ و فقر به طرف این کانال فرار می‌کنند، جدی باشد در غیر این صورت باید از مذاکرات پیرامون این موضوع کنار گذاشته شود.

فرانسه همچنین برای کمک به لبنان در راستای خروج از بحران اقتصادی فلج کننده‌اش، نقش رهبری را اتخاذ کرده است.

پاپ فرانسیس که روز پنجشنبه با نخست وزیر لبنان دیدار کرده بود، این کشور را با یک انسان در حال مرگ مقایسه کرد و متعهد شد هر کار بتواند برای کمک به "سرپا شدن مجدد" لبنان انجام دهد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: