۰

گزارش تازه سازمان ملل از جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن

سازمان ملل در گزارش جدیدی اعلام کرد جنگ ائتلاف عربی به رهبری سعودی‌ها علیه مردم یمن، تاکنون منجر به مرگ بیش از ۳۷۷ هزار نفر شده و در صورت تداوم، این میزان به بیش از یک میلیون کشته خواهد رسید.
کد خبر: ۲۶۳۲۲۰
۱۲:۳۷ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان ملل در گزارش جدیدی اعلام کرد جنگ ائتلاف عربی به رهبری سعودی‌ها علیه مردم یمن، تاکنون منجر به مرگ بیش از ۳۷۷ هزار نفر شده و در صورت تداوم، این میزان به بیش از یک میلیون کشته خواهد رسید.

در گزارش تازه برنامه توسعه سازمان ملل که روز سه‌شنبه منتشر شده آمده است، هفتاد درصد کشته‌شدگان در این درگیری‌ها را کودکان زیر پنج سال تشکیل می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید، ۶۰ درصد از آمار کل قربانیان این تجاوز، به‌صورت غیرمستقیم و در اثر گرسنگی و بیماری‌های قابل پیشگیری جان باخته‌اند و باقی قربانیان در حین مبارزه یا در اثر بمباران ائتلاف به رهبری سعودی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

«آخیم استینر» مدیر برنامه توسعه سازمان ملل در این‌باره گفت: «در مورد یمن، باور داریم که تعداد افرادی که در اثر عواقب درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند بیش از کسانی است که در میدان جنگ جان باخته‌اند».

گزارش جدید سازمان ملل علاوه بر ارائه آمار جنایات سعودی‌ها و متحدان آن‌ها، آینده «هولناک» را برای این کشور جنگ‌زده پیش‌بینی کرده است.

این گزارش هشدار داده است، در صورت تداوم درگیری‌ها در یمن، تا سال ۲۰۳۰، حدود ۱.۳ میلیون یمنی جان خود را از دست خواهند داد که هفتاد درصد از آن در اثر دلایل غیرمستقیم از جمله گرانی بیش از حد و از بین رفتن خدمات اولیه انسانی خواهد بود.

همچنین این گزارش می‌افزاید، تا سال ۲۰۳۰، تعداد یمنی‌های دچار سوتغذیه به ۹.۲ میلیون نفر خواهد رسید و شمار کسانی که در فقر مطلق زندگی می‌کنند نیز به ۲۲ میلیون نفر، معادل ۶۵ درصد جمعیت این کشور خواهد رسید.

در این گزارش آمده است در صورت توقف فوری درگیری‌های یمن، یک نسل (تا سال ۲۰۴۷) طول خواهد کشید تا از فقر شدید خارج شود و تا سال ۲۰۲۵ نیز میزان سوء تغذیه در میان یمنی‌ها نصف خواهد شد.

عربستان سعودی هفت سال است که با تشکیل ائتلافی با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی ضمن حملات گسترده هوایی به شهرهای مختلف یمن، از رسیدن مواد غذایی، دارویی و سایر نیازهای مردم به شهرهای مختلف این کشور جلوگیری می‌کند.

این تجاوز نظامی که از مارس ۲۰۱۵ آغاز شد تا کنون به هیچ دستاوردی نداشته و سعودی‌ها دنبال خروج آبرومندانه از آن هستند. با این وجود ائتلاف سعودی بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، حملات هوایی علیه اهدافی در صنعاء را آغاز کرده و در ادامه مدعی شد، این اهداف «نظامی و مشروع» هستند.

تجاوز نظامی به یمن در فرودین ۱۴۰۰ وارد هفتمین سال خود شد. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه‌ انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است. یک تراژدی با ابعاد و تبعات سیاسی، اجتماعی، نظامی، منطقه‌ای و جهانی که تا بدین جا افق روشنی برای توقف آن دیده نمی‌شود.

علی‌رغم حملات مداوم عربستان علیه مردم یمن و زیرساخت‌های این کشور، مقامات سعودی همواره از آمادگی این کشور برای در پیش گرفتن راه‌حل سیاسی سخن گفته‌اند. در برابر مقامات یمنی نیز ادعاهای سعودی را بی‌اساس دانسته و این پیشنهادها را تنها در مقام سخن و پوششی برای دستیابی به منافع این کشور توصیف کرده‌اند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: