۰

سخنگوی طالبان در گردهمایی شیعیان چه گفت؟

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان در یک گردهمایی هواداران حزب ملت افغانستان در منطقه شیعه‌نشین غرب کابل گفت که «امارت اسلامی» به دنبال انتقام‌گیری از هیچ کسی نیست. او وعده داد که برای مغاره‌نشین‌های هزاره در بامیان شهرک ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۳۲۱۵
۱۲:۰۴ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان در یک گردهمایی هواداران حزب ملت افغانستان در منطقه شیعه‌نشین غرب کابل گفت که «امارت اسلامی» به دنبال انتقام‌گیری از هیچ کسی نیست. او وعده داد که برای مغاره‌نشین‌های هزاره در بامیان شهرک ساخته خواهد شد.

 این گردهمایی امروز (پنج‌شنبه، ۴ قوس) توسط هواداران حزب ملت به رهبری جعفری مهدوی با حضور مقام‌های طالبان برگزار شد.

سخنگوی طالبان در سخنرانی خود گفت: «اولین کاری که برای مردم هزاره خواهیم کرد، مغاره‌نشین‌های بامیان را بیرون می‌کنیم و برای‌شان شهرک می‌سازیم».

او اظهار داشت که طالبان در پی انتقام‌گیری از هیچ‌کس نیست و شبه نظامیان این گروه تلاش دارند تا به عزت مردم افغانستان آسیب نرسد.

سخنگوی طالبان گفت: «کنترول عفو عمومی کار ساده‌ای نبود؛ چون نیروهای ما جوانان بودند و شاید قصد انتقام‌گیری داشتند، اما ما این وضعیت را به‌خوبی کنترول کردیم.»

وی اضافه کرد: «افغانستان در یک فصل جدید قرار دارد که نیازمند همکاری و همدلی ملت ما است.»

سخنگوی طالبان در ادامه بیان کرد: «جهاد علیه اشغال به پایان رسید، جهاد آبادانی کشور را آغاز می‌کنیم. ما در پی آغاز پروژه‌های بزرگ انکشافی مانند پروژه تاپی، کاسا یک‌هزار، مس عینک و غیره استیم».

سخنگوی طالبان در سخنرانی خود همچنین اعلام کرد که «مکاتب دخترانه و دانشگاه‌ها در سال آینده بر اساس معیارهای اسلامی باز خواهند شد».

او گفت: «خواهران ما مطمیین باشند که مکاتب شان آغاز می‌شود، امارت اسلامی در تلاش ساختن یک میکانیزم که مطابق اصول اسلامی و منافع ملی باشد، هست سپس تمام مکاتب و مراکز تعلیمی خواهران ما آغاز خواهد شد».

پول‌های مسدودشده افغانستان آزاد شود

جعفر مهدوی؛ دبیر کل حزب ملت افغانستان در گردهمایی امروز خواستار آزادسازی پول‌های مسدودشده افغانستان شد.

او گفت: «پیام ما به جهان و ایالات متحده این است که دارای‌های مردم افغانستان را آزاد کنند و روابط دیپلوماتیک خود را با افغانستان تحکیم بخشند.

مهدوی بیان کرد: «امارت اسلامی بستر خوب را برای آغاز ‌پروژه‌های بزرگ انکشافی فراهم کرد، مردم از زندگی آرام و آزاد برخوردار شدند.»

او مدعی شد: «امارت اسلامی پلان‌های خوب و مهم را زیر دست گرفته که با تطبیق آن کشور ما بسوی رفاه، ترقی، رشد اقتصادی و پیشرفت‌های دیگر خوب سوق خواهد شد».

حزب ملت به رهبری مهدوی از معدود احزاب سیاسی است که از طالبان حمایت کرده‌است؛ تصمیمی که واکنش‌ها و انتقادهایی را نیز به همراه داشته‌است.

طالبان دولتی را تشکیل داده که در آن هیچ جایگاهی به جریان‌های سیاسی به ویژه شیعیان هزاره در نظر گرفته نشده‌است. ترکیب دولت طالبان که یک دست اعضای این گروه است، واکنش‌های منفی گسترده‌ای را در پی داشته‌است.

تاکنون هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته و کشورها و مجامع بین‌المللی بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید دارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: