۰

حقیقت رفع درد زانو و مفاصل با prp

زانو درد یکی از مشکلات رایج مفصلی است و درمان این مشکل سخت و پر هزینه است؛ اما پی آر پی یکی از موثر ترین راهها برای درمان مشکلات مفصلی و زانو درد است.
کد خبر: ۲۶۳۲۰۵
۱۱:۱۶ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰

«شیعه نیوز»: خون همه انسان ها از پلاکت ساخته شده است که یک ماده جامد بوده و به انعقاد خون کمک می کند. همچنین حاوی مقدار زیادی پروتئین است که به رشد سلولی کمک کرده و باعث رشد پروتئین ها می شود و در نتیجه زخم ها را بهبود می بخشد.

روش پی آر پی به روش استفاده از پلاسما گفته می شود که غلظت زیادی از پلاکت را درون خودش دارد و فاکتور های رشد داخل آن قرار گرفته اند. در این حالت خون فرد بیمار را بیرون می کشند، پلاکت های آن را از دیگر سلول های خونی جدا می کنند که به این کار سانتریفیوژ گفته می شود سپس با استفاده از این کار غلظت مواد سالم را بالا می برند و آن را با خون باقیمانده ترکیب می کنند.
دلیل استفاده از این روش

بعد از اینکه پی آر پی آماده می شود آن را به بافت آسیب دیده می زنند. باور و عقیده عموم بر این است که پروتئین های غلیظ شده می توانند به رشد سلول های جدید و سالم کمک کنند و باعث می شوند که بافت بدن انسان سریع تر بهبود پیدا کند.

این روش چگونه برای مشکلات زانو کمک کننده است؟

روش پی آر پی برای درمان طیف مختلفی از آسیب دیدگی های زانو مخصوصاً برای بیمارانی که درمان های دیگر را بدون موفقیت طی کرده اند مناسب است. همچنین می تواند مشکلات زیر مربوط به زانو را از بین ببرد:

ناتوانی و درد
پوکی استخوان زانو
آسیب دیدگی مزمن تاندون
برای بهبود بعد از جراحی

فواید روش پی آر پی چیست؟

روش prp می تواند فواید زیر را داشته باشد:

اثرگذاری بالا:مطالعات نشان می دهد بیمارانی که در قسمت زانو مبتلا به پوکی استخوان هستند، می توانند از این روش فواید بسیار زیادی را به دست بیاورند و دردشان را کم کنند.
امنیت:این روش معمولا هیچ عارضه جانبی را ایجاد نمی کند.
بدون نیاز به جراحی:این روش در مقایسه با جراحی زانو خطرات و عمق کم تری دارد.
واکنش های منفی کم:از آن جایی که از خون خود فرد استفاده می شود و هیچ ماده خارجی وارد نمی شود، در نتیجه احتمال آلرژی و واکنش شدید بدن به آن کم است.

حقیقت رفع درد زانو و مفاصل با prp


ریکاوری بعد از پی آر پی چگونه است؟

پزشک ممکن است به شما بگوید که بعد از این روش حتماً زانوی خود را استراحت دهید. علت آن هم آسیب دیدگی قبل از این روش است.

تزریقات پی آر پی معمولاً عاملی برای جلوگیری از انجام فعالیت های روزانه نیستند. همچنین ممکن است در محل تزریق کمی سوزش را احساس کنید اما بالاخره از شما می خواهند که فعالیت فیزیکی تان را آغاز کنید و در نتیجه تزریقات سریعاً مشهود نیست اما تا چند هفته بعد خودش را نشان می دهد.
چه کسی گزینه خوبی برای رفع زانو درد با روش پی آر پی است؟

ممکن است شما گزینه خوبی باشید، در صورتی که پوکی استخوان خفیف یا معمولی داشته باشید یا آسیب دیدگی تاندون در شما باعث ایجاد درد مزمن شده باشد. استراحت، دارو و فیزیک درمانی می تواند اولین انواع درمان هایی باشند که استفاده می کنید. اگر از آن ها به اندازه کافی نتیجه نگرفته اید، پس گزینه خوبی برای پی آرپی هستید.

عموماً این روش برای کسانی که سرطان، فلجی یا بیماری پارکینسون دارند مناسب نیست. اگر به عفونت یا مشکلات پزشکی چندگانه مبتلا هستید، این روش گزینه خوبی برای شما نخواهد بود. پزشک می تواند بر اساس مشکلات زانویی که دارید، بهترین نسخه را به شما ارائه دهد.

حقیقت رفع درد زانو و مفاصل با prp


چگونه باید برای درمان آماده شد؟

قبل از درمان، بیمار باید با پزشک مشاوره کند و بر اساس وضعیتی که دارد، بهترین آمادگی ها را ایجاد کند. عموماً پزشکان به بیماران توصیه می کنند که اقدامات زیر را انجام دهند:

هیچ گونه داروی ضد التهابی را یک هفته قبل از درمان مصرف نکنند.
حتماً برای زانو ام آر آی بگیرند که میزان آسیب دیدگی را مشخص می کند.
بعد از تزریق حتماً چکاپ انجام دهند.
کسی را همراه خود داشته باشند که آن ها را به خانه برساند.

بعد از این درمان بیمار باید چه کار کند؟

بعد از این درمان بیمار باید کمپرس سرد را هر دو الی سه ساعت یک بار به مدت 20 دقیقه نوبتی روی هر زانو قرار دهد که باید این کار را به مدت 3 روز به انجام برساند.
همچنین می تواند برای مدیریت درد یا احساسات ناخوشایند، دارو مصرف کند.
پزشک همچنین به بیماران توصیه می کند که فعالیت فیزیکی را محدود کنند و از انجام فعالیت هایی که به پا فشار می آورند و باعث ایجاد وزن سنگین یا فشار می شود، خودداری کنند.
بیماران همچنین نباید فشاری به زانوی خود وارد کنند.
بعد از 6 الی 8 هفته باید چکاپ های نهایی را دنبال کنند که باعث ارزیابی اثرگذاری درمان و وضعیت بیمار خواهد شد.
اگر بیمار ورم شدید را تجربه کند، حتما باید به پزشک مراجعه کند تا وضعیت بدتر نشود.
پزشک می تواند با انجام فیزیک درمانی دوباره، وضعیت حرکت مفصل ها را بهبود ببخشد و از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کند و خطر آسیب دیدگی ها را در آینده کاهش دهد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: