۰

عملیات ویژه اوکراین در مرز با بلاروس برای مقابله با بحران پناهجویان

گارد مرزی اوکراین از آغاز یک عملیات ویژه در مرز مشترک خود با بلاروس برای مقابله با بحران پناهجویان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۱۲۵
۱۲:۲۳ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، گارد مرزی اوکراین امروز (چهارشنبه) از شروع یک عملیات ویژه در نزدیکی مرز خود با بلاروس به منظور تقویت دفاع از مرز‌های اوکراین و مقابله با بحران پناهجویان خبر داد.

در این عملیات، اوکراین ۸۵۰۰ سرباز و افسر پلیس را برای محافظت از مرز مشترک خود با بلاروس مستقر کرده است تا از تلاش‌های احتمالی مهاجران برای عبور از مرز‌ها و ورود به این کشور جلوگیری کند.

طبق اعلام مرزبانی این کشور، طی این عملیات چتربازان برخی از واحد‌های هوابرد اوکراین در منطقه میکولایف جنوبی، نزدیکی بندر اودسا و کریمه فرود آمدند.

چندی پیش نیز دنیس موناستیرسکی، وزیر کشور اوکراین در پارلمان این کشور اعلام کرد که اوکراین تمرینات نظامی جدیدی را در دو هفته آینده برنامه ریزی کرده است تا در صورت تلاش مهاجران برای عبور غیرقانونی از مرز آماده شود. وظیفه کلیدی ما مهار و توقف جریان احتمالی مهاجران غیرقانونی است.

اوکراین نگران تبدیل شدن به نقطه جدید در بحران مهاجران در مرز‌های بلاروس با اتحادیه اروپاست که روسیه را به تحریک آن متهم می‌کند. در جریان بحران پناهجویان در مرز‌های بلاروس و لهستان، ۲ هزار پناهجو آواره شده اند. خبر‌ها حاکی از شرایط بد بهداشتی در میان گروه‌های مهاجران است. اروپا بلاروس را متهم می‌کند که از مهاجران استفاده ابزاری کرده و به این بحران دامن می‌زند. در مقابل، بلاروس این اتهامات را رد می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: