۰

بهترین راه برای جلب رضایت والدین در ازدواج

رضایت والدین برای ازدواج از شروط اصلی برای خوشبختی و آرامش است و شما می توانید با روش هایی ساده و کاربردی رضایت والدین خود را جلب کنید.
کد خبر: ۲۶۳۱۱۹
۱۱:۳۹ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

«شیعه نیوز»: رضایت والدین برای ازدواج از شروط اصلی برای خوشبختی و آرامش است و شما می توانید با روش هایی ساده و کاربردی رضایت والدین خود را جلب کنید.


راه صحیح جلب رضایت والدین برای ازدواج

ازدواج یکی از تصمیم ها ی مهم زندگی هر انسانی است و جلب رضایت والدین هر دو طرف یکی از مهمترین شروط لازم برای تشکیل زندگی میباشد. در واقع ازدواج تنها وصلت دو جوان با هم نیست بلکه وصلت دو خانواده است .

از مهم ترین شروط لازم برای آغاز زندگی مشترک جلب رضایت والدین است بنابراین والدین نقش بسزا و مبرهنی در سازگاری و سعادت زندگی مشترک زوجین دارند. برخی از والدین با ازدواج فرزند خود مخالفت می کنند و دلایلی برای این مخالفت خود دارند که در آن برهه زمانی فرزندشان به علت غلبه احساسات دلایل این مخالفت را درک نمی کند و می پندارد والدینش غیر منطقی هستند و با آنها با خشونت رفتار می کند.

اگر قصد ازدواج دارید و والدینتان با انتخاب شما مخالفت می کنند بهتر است حرف های آنها را بدون قضاوت بشنوید و برای نرم کردن دل آنها راهکار پیشنهادی این بخش از خانواده پلاس نمناک را بکار ببرید.

تفاوت در سبک ازدواج و نارضایتی والدین

امروزه فضای سنتی ازدواج تا حد زیادی از حالت سنتی خارج شده تا جایی که بسیاری از جوانان ترجیح می دهند که خود راجع به ازدواجشان تصمیم بگیرند و خودشان شریک زندگی خود را انتخاب نمایند اما با توجه به فرهنگ ما ایرانیان عدم رضایت خانواده ها با ازدواج جوانان مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می آورد.

بر اساس تحقیقات عدم رضایت هر دو والدین درباره ازدواج فرزندانشان، باعث می شودتا 88 درصد زوج ها از رضایت زناشویی پایینی برخوردار باشند اما نظر منفی یکی از والدین درباره آینده ازدواج، میزان رضایت را به 73 درصد می رساند . اگر نظر هر دو والد درباره ازدواج مثبت باشد 85 درصد زوج ها سطح بالایی از رضایت را در ارتباطات خود نشان می دهند.

در صورتی که خانواده ها با ازدواج مخالف باشند، دختر و پسر به علت تحمل سختی های بسیار وصال از یک سو و قطع ارتباط با خانواده از سوی دیگر، در ارتباط با اطرافیانش دچار تنش می شوند و احساسات منفی مانند اضطراب، استرس و احساس گناه را تجربه می کنند که این عوامل بر زندگی زناشویی آنها اثرات منفی می گذارد.


گاهی والدین انتخاب درست فرزندشان را نادیده می گیرند

همیشه اینگونه نیست که انتخاب فرزندان برای ازدواج غیر عاقلانه باشد گاهی انصافا جوانان ملاک های سنجیده و واقعی تری هم برای ازدواج مطرح می کنند و بسیار منطقی تر و عاقلانه تر از والدین شان تفکر می کنند اما با این حال، برخی از والدین با اصل قضیه که چرا فرزندشان بدون دخالت دادن آنها و نظرخواهی کسی را برای ازدواج انتخاب نموده با این قضیه مخالفت می کنند.

هنگامی که خانواده ها با ازدواج فرزندشان مخالفند اما فرزندشان بر تصمیمش پا برجاست ، پدر و مادر احساس کنار گذاشته شدن می کنند و می پندارند فرزندشان به آنها اهمیت چندانی نمی دهد و از طرف دیگر هم نگران فرزندشان هستند، این نگرانی منجر به رفتارهایی می شود که بچه ها را از پدر و مادر دور می کند و در واقع والدین به جای حل مسئله در احساسی گیر می کنند که سراسر عشق و علاقه است اما متاسفانه نتایج مثبتی برایشان ندارد. باید بدانید، عدم موافقت خانواده های یکی از طرفین بر ازدواج، زوج جوان را هم امروز و هم در فرداها با مشکلاتی مواجه می سازد.


حد و حدود نظر والدین برای ازدواج فرزندشان

هر پدر و مادری هنگام مواجه با فرد انتخابی فرزندشان جملاتی مانند " این فرد شایستگی، حضور در خانواده ما را ندارد"، تو حق نداری با فرد مورد نظرت به فلان دلیل ازدواج کنی"، تو باید با شخص مورد نظر ما ازدواج کنی"، " فرد انتخابی تو مورد پسند و علاقه من نیست" و...؛ بیان می کنند و نمی دانند بیان این جملات چه اثرات منفی بر ذهن و روان فرزندانشان می گذارد .

کمترین اثرات منفی این جملات بر فرزندان ، نافرمانی و تضادورزی، ایجاد کینه و کدورت، فاصله گرفتن ازشما است. اگر شما با انتخاب فرزندتان برای ازدواج مشکل دارید و مخالفید بهتر است شرایط احساسی و هیجانی فرزندتان را درک کنید و برای صحبت کردن با او بهترین کلمات و جمله ها را بکار ببرید تا سبب سوختن دل عاشق فرزندتان نشوید.

شما به عنوان پدر یا مادر باید بپذیرید که فرزندتان در امر ازدواج تصمیم گیرنده نهایی است پس آنگونه که بارها در نمناک گفته ایم هیچگاه با او طوری رفتار نکنید که او احساس کند، هیچ اراده ای از خویش ندارد. شما باید بدانید که تنها کسی که مسئولیت این انتخاب و یک عمر زندگی را در پیشرو دارد فرزندتان است.

بهترین رفتار والدین هنگامی که فرزندشان فردی را برای ازدواج انتخاب می کند این است که فضایی را به وجود آورند که او با آرامش بتواند درباره انتخاب خود فکر کند و به عواقب آن بیاندیشد ؛ سپس با ذکر دلیل نظر موافق و یا مخالف خود را مطرح نماید.

شما به عنوان والد باید با این قضیه منطقی برخورد کنید و تعصبات خود را کنار بگذارید و اگر فرد مورد نظر فرزندتان شرایط لازم را دارد او را یاری کنید تا شناخت بیشتر و عمیق تری نسبت به او به دست آورد و بهتر است در نهایت، تصمیم گیری و مسئولیت انتخاب را بر عهده فرزندتان بگذارید .

همراهی شما با فرزندتان سبب می شود در صورت مواجهه با مشکلاتی در امر ازدواج، زودتر اعلان خطر کنید و بدون از بین رفتن حرمت ها و احترام از ادامه مسیر فرزندتان را باز گردانید.


جوانان، با مخالفت والدین در ازدواجشان چه کنند؟

اگر والدین شما با ازدواجتان مخالفند با درایت عمل کنید و با دوستی و صمیمیت رفتار نمایید نه با قهر و جنگ . همه پدرو مادرها سعادت و خوشبختی فرزندانشان را می خواهند پس بهتر است بدون قضاوت نادرست دلیل مخالفت والدینتان را بشنوید و احساسات لطیف و هیجانات موقت این دوران را کنار بگذارید و اندکی از موضع عقل به این موضوع بنگرید .

اگر دلایل مخالفت والدینتان منطقی نبود، ناآگاهی و عدم شناخت آنان از مسائل روز، موجب اختلاف نظر است و آنها با شما هیچ گونه دشمنی ندارند ؛ بنابراین، بهتر است دلایل مخالفت والدینتان را با فرد معتمد، دلسوز، آگاه و مدبر درمیان بگذارید و اگر او هم هم نظر با والدین تان بود، در انتخاب و تصمیم خود تجدید نظر کنید اما اگر او با نظر شما موافق بود صبر داشته باشید و به کمک یک مشاور رضایت والدین تان جلب کنید .

بدون ترید فرد معتمد دیگری مانند یک مشاور بیش از شما می تواند، با والدین صحبت کند و از آنها رضایت بگیرد. بی تردید جلب حمایت و اعتماد والدینتان، تضمین کننده سعادت آینده مهمترین انتخاب زندگی تان خواهد بود.
بهترین راه برای جلب رضایت والدین در ازدواج

تهدید و پرخاشگری و جنگ و دعوا را کنار بگذارید و بیشتر سعی کنید در سکوت و آرامش ماجرا را پیش ببرید.
با والدین تان در شرایطی آرام و منطقی صحبت کنید و سعی کنید نظر مثبت شان را جلب کنید.
دلایل مخالفت والدینتان را بشنوید و فارغ از هیجانات مقطعی، این دلایل را تحلیل کنیدزیرا شاید حق با آنها باشد سپس این دلایل را با فرد بی طرفی ومعتمدی در میان بگذارید و مشورت کنید.
والدین گاهی فکر می کنند که شما به اندازه کافی بزرگ و عقل رس نشده اید و به علت بی اعتمادی به شما با انتخابتان مخالفت می کنند ، در این شرایط دلایل خود را از انتخاب فرد مورد نظر شرح دهید و به او ثابت کنید که بزرگ و قابل اعتمادید.
در صورت لزوم از بزرگترهای فامیل و دوستان مورد اعتماد والدین تان کمک بگیرید و آنها را واسطه قرار دهید.
جلسات گفتگو را با حضور نامزدتان برگزار کنید تا والدین هر دو شما را محک بزنند و به شما اعتماد پیدا کنند.
همراه والدینتان پیش مشاور یا روانشناس بروید و در شرایطی منصفانه درباره مشکل صحبت کنید.

مشاوره ازدواج
اینجا حق دارید، خودتان تصمیم بگیرید

درست است که دل کندن از محبوبتان برای شما بسیار سخت است اما بدون رضایت والدین هرگز تن به ازدواج ندهید ، مگر آن که این امر به دلیل موجه ای صورت گرفته باشد. مثلا، برخی از مادر ها به علت ترس از تنها شدن خودشان با ازدواج فرزندشان مخالفت می کنند ، در چنین مواقعی، جوان باید با در نظر گرفتن تمامی باید نبایدها تصمیم قطعی برای ازدواج خویش را بگیرد، البته بهتر است تمامی جوانب احتیاط رعایت کند و با افراد معتمد و عاقل و بزرگترها درباره این قضیه مشورت کند و از درستی تصمیم خویش مطمئن شود.

انتهای پیام

منبع: نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: