۰

استقبال مقتدی صدر از اظهارات نماینده سازمان ملل درباره انتخابات

رهبر جریان صدر ضمن استقبال از اظهارات نماینده سازمان ملل در عراق درباره انتخابات پارلمانی اخیر این کشور، آن را امیدبخش توصیف کرد.
کد خبر: ۲۶۳۰۹۴
۱۰:۳۱ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رهبر جریان صدر ضمن استقبال از اظهارات نماینده سازمان ملل در عراق درباره انتخابات پارلمانی اخیر این کشور، آن را امیدبخش توصیف کرد.

«مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر شامگاه امروز (سه شنبه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، از اظهارات «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس هیئت نمایندگی سازمان در این کشور (یونامی) در سخنرانی اخیر وی برای شورای امنیت استقبال کرد.

صدر در پیام توییتری خود در این باره نوشت: اظهارات جدید سازمان ملل در رابطه با انتخابات عراق، امیدبخش بوده و توصیه می کنیم که توصیه های خوب سازمان نیز در پیش گرفته شود و از کشمکش های سیاسی، خشونت و بر هم زدن امنیت پرهیز گردد.

رهبر جریان صدر در ادامه افزود: این فرصت جدیدی برای آنهایی است که نتایج انتخابات را نمی پذیرند تا بازنگری کرده و به نتایج اذعان کنند آن هم نه تنها برای منافع سیاسی بلکه به خاطر ملت که به دنبال یک دولت اکثریت ملی است، دولتی که امنیت، حاکمیت، ثبات، بازسازی و خدمات مورد درخواست ملت سرافراز و صبور ما را برای عراق و مردمان آن تامین کند.

صدر همچنین از تاکید فرستاده سازمان ملل در عراق بر عدم وجود هیچ گونه مدرک دال بر انجام تقلب در انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور و لزوم عدم تعلل و تاخیر در اعلام نتایج آن به عنوان مهم ترین اظهارات وی در جریان سخنرانی خود برای شورای امنیت نام برده است.

در پایان پیام رهبر جریان صدر نیز آمده است: بنا بر این دادگاه فدرال باید با جدیت و بی طرفی روی این مسئله کار کند، با اعتراض ها به طور حرفه ای تعامل داشته باشد و تسلیم فشارهای سیاسی نشود همان گونه که ما بدان امیدواریم چرا که ملت بی صبرانه به دنبال آن است تا به ساحل امنیت و زندگی خوب برسد.

این در حالی است که پلاسخارت امروز در سخنرانی خود برای شورای امنیت سازمان ملل، تاکید کرد که انتخابات پارلمانی ۱۰ اکتبر گذشته در عراق به طور کلی سالم ارزیابی شده است.

نماينده سازمان ملل در عراق در رابطه با تحولات پس از انتخابات پارلمانی این کشور نیز از آرامش، خویشتن داری و گفت و گو به عنوان تنها راه برای حرکت به سمت جلو نام برد و عنوان کرد: همان گونه که نهاد قضایی (عراق) اعلام کرده، تاکنون هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات وجود ندارد.

پلاسخارت ضمن درخواست برای تعامل با مشکلات انتخاباتی بر اساس قانون، انتخابات پارلمانی اخیر عراق را به مثابه نقطه شروع مهمی در مسیر طولانی تری به سمت بازگرداندن اعتماد مردم برشمرده و اهمیت تشکیل یک دولت فراگیر در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

خبر اصلی را در واع ببینید

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: