۰

تجمع معترضان به سیاست های وضع شده در حوزه آب

تعدادی از کشاورزان و اهالی چهارمحال و بختیاری عصر روز یکشنبه در شهرکرد با برگزاری تجمع به بیان دغدغه ها و مشکلاتی پرداختند که با کمبود آب با آن مواجه شده اند.
کد خبر: ۲۶۲۹۷۰
۱۰:۲۷ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، معترضان به اجرای سیاست های وضع شده در حوزه آب استان چهارمحال و بختیاری مقابل ساختمان استانداری واقع در بلوار آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد تجمع کردند.

شرکت کنندگان در این اعتراض مردمی با سردادن شعار‌های نظیر" اینجا چهارمحاله، بردن آب محاله"، "این آخرین پیامه، صبر ما هم تمامه" خواستار توقف طرح‌های غیر قانونی انتقال آب شدند.

معترضین همچنین دست نوشته و پارچه نوشته‌هایی با مضمون اینکه اجرای طرح‌های غیر قانونی انتقال آب موجب از بین رفتن استان چهارمحال و بختیاری خواهد شد در دست داشتند و از شورای عالی آب خواهان اجرای عدالت در تقسیم آب شدند.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به دلیل تداوم خشکسالی های پیاپی در چهارمحال و بختیاری در حال حاضر ۱۸ هزار و ۴۹۳ نفر در ۶۸ روستای استان با تانکر، آبرسانی سیار می‌شود و این روستا‌ها در تمامی نقاط استان به ویژه در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و اردل پراکنده شده است.

برخی از این روستا به سبب خشکیدگی مخازن آب و برخی از روستا‌ها به سبب نبود خطوط آبرسانی با تانکر آبرسانی سیار می‌شود.

خشکسالی‌هایی از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامد‌های ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت است که ۱۰۰ درصد مساحت این استان در سالجاری درگیر خشکسالی شده است.

تجمع معترضان به سیاست های وضع شده در حوزه آب

تجمع معترضان به سیاست های وضع شده در حوزه آب

تجمع معترضان به سیاست های وضع شده در حوزه آب

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: