۱

مفتی مصر مسجد النبی(ص) را از مسجدالحرام برتر معرفی کرد

«علی جمعه» مفتی اسبق مصر و رئیس کمیسیون دینی در مجلس نمایندگان این کشور و عضو هیات علمای بزرگ الازهر گفت: «مسجد نبوی شریف بهترین مکان روی زمین است بلکه بهترین مکان در هستی است زیرا حاوی قبر شریفی است که پیکر پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) را در خود جای داده است».
کد خبر: ۲۶۲۹۵۴
۰۸:۴۴ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، «علی جمعه» مفتی اسبق مصر و رئیس کمیسیون دینی در مجلس نمایندگان این کشور و عضو هیات علمای بزرگ الازهر گفت: «مسجد نبوی شریف بهترین مکان روی زمین است بلکه بهترین مکان در هستی است زیرا حاوی قبر شریفی است که پیکر پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) را در خود جای داده است».

 جمعه در پستی که در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرده آورد: «مسجد النبی حاوی پیکر بزرگترین مخلوقات و بهترین اماکن است».

وی افزود: «علما گفته اند که مسجدالنبی بهترین مکان روی زمین است و حتی جایگاه آن از مسجدالحرام و کعبه هم فراتر است. از آن جمله امام السبکی است که می گوید:«اما در مورد مدفن شریف باید گفت که حکم مسجد در مورد آن اطلاق نمی شود بلکه فراتر و شریفتر از مسجد است و شریفتر از مسجد مکه(یعنی بیت الله الحرام) و شریفتر از همه مکان هاست. قاضی عیاض هم این اجماع را آورده و گفته است: «مکانی که حاوی اعضای پیکر پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم است هیچ اختلافی در مورد اینکه بهترین مکان روی زمین است، وجود ندارد».

وی ادامه داد: «السبکی در ادامه به نقل از یکی از شاعران آورده است: همگان به قطع یقین می گویند که بهترین زمین، زمینی است که ذات مصطفی(ص) را در بر گرفته است/ آری به ساکنش ایمان آوردند، مانند جانی، مأوایش که پاک شد، اوج گرفت. این موضوع در کتاب فتاوای السبکی جلد اول صفحه ۲۷۸ آمده و گفته است که این ابیات از محمد بن عبدالله البسکری مغربی است».

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
عه! پس چرا به شیعه ها میگیم قبر پرست؟