۰

حمله تروریستی در مرکز سومالی

انفجار تروریستی روز شنبه در پایتخت سومالی جان مدیر رادیوی دولتی موگادیشو را گرفته و مدیر تلویزیون این کشور نیز زخمی شده است.
کد خبر: ۲۶۲۹۰۵
۰۹:۱۸ - ۳۰ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، انفجار تروریستی روز شنبه در پایتخت سومالی جان مدیر رادیوی دولتی موگادیشو را گرفته و مدیر تلویزیون این کشور نیز زخمی شده است.

پایگاه "رادیو دالسان" اعلام کرد که این حمله تروریستی با یک بسته انفجاری به خودرو حامل عبدالعزیز آفریکا مدیر رادیو موگادیشو و شارمارک وارسامی مدیر تلویزیون سومالی صورت گرفت که در جریان آن آفریقا کشته و وارسامی زخمی شده است.

آفریکا تهیه کننده برنامه جونجار درباره افراد جدا شده از جنبش الشباب بوده است و وی به مخالفت با رویکرد گروه‌های افراطی شهرت داشته است.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این انفجار تروریستی را برعهده نگرفته است، اما معمولا مسئولیت انفجارهای موگادیشو را گره تروریستی «الشباب» بر عهده می‌گیرد.

الشباب یک گروه مسلح وابسته به شبکه «القاعده» است و نیروهای دولتی این گروه را مسوول بسیاری از عملیات‌ تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، می دانند.

سومالی از زمان تأسیس گروهک تروریستی الشباب در سال ۲۰۰۴ درگیر جنگ با این گروهک است که تعداد عناصر آن بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده‌ است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا و همچنین مردم عادی در موگادیشو پایتخت سومالی حمله و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

انتهای پیام

منبع: TABNAK
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: