۰

ولیعهد ابوظبی جایزه صلح مؤسسه واشنگتن را دریافت کرد

ولیعهد ابوظبی پس از دریافت جایزه صلح مؤسسه واشنگتن در امور سیاست خاور نزدیک سعی در توجیه عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی کرد.
کد خبر: ۲۶۲۹۰۲
۱۶:۱۷ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، ولیعهد ابوظبی پس از دریافت جایزه صلح مؤسسه واشنگتن در امور سیاست خاور نزدیک سعی در توجیه عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی کرد.

 محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در سخنانی در جریان مراسم دریافت جایزه مؤسسه واشنگتن در امور سیاست خاورنزدیک به دلیل نقش او در امضای توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ما فرصتی پیدا کردیم و تصمیم گرفتیم روابط دیپلماتیک داشته باشیم و این یک تصمیم "مهم" بود که با توجه به دلایل مختلف اتخاذ شد.

وی در راستای توجیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به دلایل اتخاذ این تصمیم از سوی امارات اشاره کرد و مدعی شد: امارات این تصمیم را در وهله اول "به خاطر خود فلسطینی‌ها" اتخاذ کرد و دلیل دوم ارسال پیامی برای جهان و منطقه بود مبنی بر اینکه امارات درصدد "صلح" است!

بن زاید ادامه داد: دلیل سوم نیز انتخاب صلح به عنوان پیامی بود که امارات از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، مؤسس خود به ارث برده است که از ابتدای زندگی‌اش حامل پیام صلح و محبت بود.

وی تاکید کرد: ما در این مسیر گام برمی‌داریم.

ولیعهد ابوظبی همچنین تصریح کرد که "دستاوردهای صلح بسیار بیشتر از ضررهای آن است، بنابراین امارات به صلح بیشتر چشم دارد."

مؤسسه واشنگتن در امور سیاست خاور نزدیک، به دلیل آنچه "رهبری بن زاید در تلاش‌های صلح جهانی و اشاعه سازش مذهبی" نامیده است، جایزه جهانی این مؤسسه را در مراسمی که در ابوظبی برگزار شد، به ولیعهد ابوظبی اهدا کرد.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: