۰

آغاز عملیات امنیتی ضد تروریسم در شرق الانبار

فرماندهی عملیات نیروهای حشد شعبی در شرق الانبار از آغاز عملیات امنیتی به منظور تفتیش و بازرسی مناطق شرق این استان و تعقیب و پیگیرد باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش خبر داد.
کد خبر: ۲۶۲۸۹۷
۱۵:۴۳ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، فرماندهی عملیات نیروهای حشد شعبی در شرق الانبار از آغاز عملیات امنیتی به منظور تفتیش و بازرسی مناطق شرق این استان و تعقیب و پیگیرد باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش خبر داد.

 حشد شعبی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تیپ دو و هفت فرماندهی عملیات شرق الانبار، عملیات امنیتی برای پاکسازی مناطق شرق این استان را آغاز کردند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این عملیات امنیتی با هدف تعقیب و پیگرد باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش و تضعیف تحرکات آنها و همچنین تامین امنیت این منطقه به صورت کامل انجام شده است.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات استان الانبار از سرنگونی یکی از سرکرده‌های داعش توسط یک کمین امنیتی در شهرستان «الفلوجه» خبر داد.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، نیروهای امنیتی کمینی را برای یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش ایجاد کردند و توانستند این تروریست را در حین حضورش در یکی از محله‌های شهر الفلوجه بازداشت کنند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، این سرکرده داعشی یکی از بارزترین سرکرده‌های تحت تعقیب نیروهای امنیتی بوده است و نیروهای امنیتی براساس داده‌های اطلاعاتی دقیق و طبق ماده چهارم تروریسم توانستند این تروریست داعشی را بازداشت کنند.

این منبع تاکید کرد، این تروریست بازداشتی در عملیات‌هایی همچون هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در مناطق مختلف شهرهای الانبار دست داشته و یکی از ترویج دهندگان افکار و ایدئولوژی‌های این گروه جنایتکار است.

اواخر سال ۲۰۱۷، عراق پس از بیرون راندن داعش از همه شهرهای اصلی که در سال ۲۰۱۴ تصرف کردند، پیروزی خود را بر این گروه تروریستی اعلام کرد.

از آن زمان حملات داعش در شهرها به میزان قابل توجهی کاهش یافت اما نیروهای عراقی هنوز در مناطق کوهستانی و بیابانی در جستجوی بقایای داعش هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: