۰

موضع بحرین علیه حزب الله

وزیر خارجه بحرین در نشست منامه مدعی شد، راه‌حل بحران لبنان ابتدا باید از داخل این کشور و تغییر رفتار لبنانی‌ها در قبال حزب‌الله آغاز شود.
کد خبر: ۲۶۲۸۹۴
۱۵:۰۱ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر خارجه بحرین در نشست منامه مدعی شد، راه‌حل بحران لبنان ابتدا باید از داخل این کشور و تغییر رفتار لبنانی‌ها در قبال حزب‌الله آغاز شود.

 «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین امروز (شنبه) در نشست امنیت منطقه‌ای موسوم به «گفت‌وگوهای ۲۰۲۱ منامه» به موضوع اختلاف اخیر میان لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس پرداخت.

بر اساس گزارش «اسپوتنیک»، وی مدعی شد: حل بحران ابتدا باید از داخل لبنان و میان لبنانی‌ها باشد. ما می‌توانیم برای حصول راه‌حل در آینده کمک کنیم اما پس از آنکه لبنانی‌ها تمایل خود را به تغییر رفتار حزب‌الله، تغییر رفتار در لبنان و در کشورهای همسایه و نیز روابط لبنان با کشورهای دوست و برادر ابراز کنند .

الزیانی در ادامه ادعاهای خود گفت: بازنگری لبنانی‌ها در سیاست‌هایشان در قبال حزب‌الله و ایجاد راه برای اجرای تصمیمات در واقعیت، چالشی بزرگ برای آنهاست. دیدیم که حزب‌الله، سعودی‌ها را تهدید می‌کند.

بحران اخیر میان لبنان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه سعودی از آنجا آغاز شد که «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در اظهاراتی که مربوط به پیش از وزیر شدنش است، جنگ علیه یمن با بیهوده می‌خواند و خواستار پایان آن می‌شود.

در پی این اظهارات، عربستان سعودی سفیر خود در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در عربستان نیز خواست این کشور را ترک کند.

امارات، کویت و بحرین نیز در اقدامی مشابه سفرای خود از بیروت را فراخوانده و تأکید کردند که این اقدام آن‌ها به نشانه همبستگی با عربستان انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: