۰

یک میلیون کودک افغان در خطر مرگ ناشی از گرسنگی

صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف»، هشدار داد که ۱۴ میلیون کودک افغان با خطر گرسنگی مواجه اند که ممکن است یک میلیون نفر آنها از گرسنگی جان دهند.
کد خبر: ۲۶۲۸۷۷
۱۱:۵۶ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف»، هشدار داد که ۱۴ میلیون کودک افغان با خطر گرسنگی مواجه اند که ممکن است یک میلیون نفر آنها از گرسنگی جان دهند.

براساس تقویم جهانی امروز شنبه روز جهانی کودک است و یونیسف هرسال این روز را در افغانستان تجلیل می کرد اما امسال اعلام کرده است به دلیل گرسنگی ۱۴ میلیون کودک، برنامه ای برای تجلیل این روز ندارد.

یونیسف با اشاره به اینکه این سازمان در افغانستان فعال است و برای کمک به کودکان تلاش می‌ کند، افزود اما با فرارسیدن زمستان فاجعه ای در راه است که این نهاد توانایی جلوگیری از آن را ندارد؛ زیرا ۱۹۲ میلیون دلار کمک نیاز است.

به گزارش یونیسف، فاجعه بشری در افغانستان در پیش است و وضعیت مصونیت غذایی از نوامبر امسال تا مارس سال آینده رو به وخامت خواهد بود.

پیتر ماوریر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز دیروز جمعه به اسوشیتدپرس گفت که نشانه های فاجعه بشری در افغانستان در حال آشکار شدن است.

عوامل زیادی در مواجه شدن کودکان و مردم افغانستان با خطر مرگ و گرسنگی موثر هستند که از جمله آنها برخورد غیر مسئولانه آمریکا طی ۲۰ سال گذشته در این کشور، خشکسالی، بیماری کرونا و مسدود بودن میلیاردها دلار دارایی‌های این کشور توسط آمریکا ست.

هرچند کشورهای زیادی از جمله جمهوری اسلامی ایران بارها خواستار آزادی پول های مسدود شده افغانستان از طرف آمریکا شده اند اما آن کشور بی توجه به فاجعه انسانی در افغانستان همچنان بر این سیاست اشتباه خود تأکید می کند.

آمریکا در پاسخ به نامه وزارت خارجه طالبان به کنگره آن کشور برای آزادی پول های مسدود شده افغانستان گفته است که این کشور به طالبان هشدار داده بود که اگر تلاش کند از راه زور در افغانستان به قدرت برسد، کمک ها را قطع خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا تشکیل دولت فراگیر، اعاده حقوق زنان بویژه حق تحصیل و رعایت حقوق اقلیت‌ها را تنها راه اتصال گروه طالبان با جهان خوانده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: