۰

مخالفت سناتور آمریکایی با فروش سلاح به عربستان

«برنی سندرز» سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا با اشاره به اقدامات مخرب سعودی‌ها در یمن تاکید کرد: ما نباید با فروش‌ سلاح بیشتر به دولت سعودی پاداش دهیم.
کد خبر: ۲۶۲۸۷۳
۱۱:۱۰ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، «برنی سندرز» سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا روز جمعه در توئیتر خود نوشت: درحالی که دولت سعودی به جنگ ویرانگرش در یمن و سرکوب مردم خودش ادامه می‌دهد، ما نباید با فروش‌ تسلیحات نظامی بیشتر به آن‌ها پاداش دهیم.

بحث فروش تسلیحات نظامی جدید آمریکا به عربستان سعودی به مبلغ ۶۵۰ میلیون دلار با مخالفت برخی سناتور‌های آمریکایی مواجه شده است و آن‌ها می‌کوشند مانع از اجرایی شدن آن شوند.

وزارت خارجه آمریکا اخیرا با فروش ۶۵۰ میلیون دلار موشک هوا به هوا و تجهیزات مرتبط به عربستان سعودی موافقت کرده است. فروش تسلیحاتی جدید آمریکا به عربستان سعودی اقدامی بر خلاف وعده «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر پایان دادن به جنگ یمن و جلوگیری از تحویل تسلیحات تهاجمی به سعودی‌ها محسوب می‌شود.

استفاده از تسلیحات آمریکایی برای هدف قرار دادن غیر نظامیان در یمن توسط جنگنده‌های سعودی، انتقادات و نگرانی‌های زیادی را برای مدافعان حقوق بشر ایجاد کرده است.

دولت بایدن در تلاش برای توجیه این معامله تسلیحاتی مدعی شده که صرفا دنبال کمک به عربستان سعودی برای تکمیل ذخایر موشکی است و تاکید کرد که از این موشک‌ها برای درگیری با اهداف بر روی زمین استفاده نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع: IRIB NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: