۰

ترور یک پزشک مسئول در افغانستان

افراد مسلح ناشناس رییس شورای پزشکی شمال افغانستان و موسس نخستین بیمارستان بیماران روانی در شمال این کشور را ترور کردند.
کد خبر: ۲۶۲۸۷۱
۱۱:۰۶ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، افراد مسلح ناشناس رییس شورای پزشکی شمال افغانستان و موسس نخستین بیمارستان بیماران روانی در شمال این کشور را ترور کردند.

مسولان محلی طالبان اعلام کردند: جسد دکتر «نادر عالمی» رییس شورای پزشکی شمال افغانستان و موسس نخستین بیمارستان بیماران روانی در شمال این کشور را صبح روز (جمعه) در شهر مزارشریف کشف شد.

هنوز هویت آدم ربابان مسلح شناسایی نشده است.

عالمی ۶۷ ساله از پزشکان مشهور و متخصص بیماری‌های روانی، حدود دوماه قبل در شهر مزارشریف توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شده بود.

از سوی دیگر ؛ رسانه های افغانستان اعلام کردند صدای یک انفجار قوی صبح روز(چهارشنبه) در منطقه دهمزنگ در غرب کابل شنیده شده است .

این نخستین انفجاری قوی در حوزه سوم امنیتی شهر کابل پس از تسلط طالبان بر کابل است که در ساعت ۸ صبح به وقت محلی رخ داده است.

«قاری سیدخوستی» سخنگوی وزارت کشور طالبان گفت انفجار در دهمزنگ بر اثر پرتاب بمب دستی به خودروی نظامیان طالبان صورت گرفته که بر اثرآن ۲ نفر زخمی شدند.

وی افزود تلاش برای دستگیری عامل این انفجار ادامه دارد.

این در حالی است که بسیاری از شهروندان کابل قطع حملات انتحاری و انفجاری درپایتخت از زمان روی کار آمدن طالبان را مهمترین دستاورد دولت موقت عنوان می‌کنند.

حملات انتحاری به مساجد شیعیان در قندوز و قندهار در دو هفته گذشته که صد‌ها کشته و مجروح برجای گذاشت بار دیگر نگرانی‌ها را نسبت به ادامه حملات انتحاری در افغانستان ایجاد کرد.

انتهای پیام

منبع: IRIB NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: