۰

افشاگری نیویورک تایمز از نقش خلیلزاد در سقوط کابل

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از نقش خلیلزاد در زمان اشرف غنی که منجر به سقوط کابل بود، نوشته است و عنوان کرد که خلیلزاد در زمان مذاکرات دوحه امتیازات بسیاری به طالبان داد.
کد خبر: ۲۶۲۸۰۹
۱۳:۵۶ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از نقش خلیلزاد در زمان اشرف غنی که منجر به سقوط کابل بود، نوشته است و عنوان کرد که خلیلزاد در زمان مذاکرات دوحه امتیازات بسیاری به طالبان داد.

 «نیویورک تایمز» گزارش داد که «زلمی خلیل زاد»، نماینده پیشین ایالات متحده آمریکا در امور افغانستان، تلاش‌های خود را برای دفاع از عملکرد خود از سر گرفته است.

این روزنامه آمریکایی در این گزارش نوشت که ناکامی کنونی افغانستان متوجه بسیاری از ژنرال‌ها و دیپلمات‌های آمریکایی به‌ویژه زلمی خلیلزاد، است.

نیویورک تایمز همچنین افزود که زلمی خلیلزاد، تلاش‌های خود را برای دفاع از عملکرد خود از سر گرفته است.

این روزنامه یادآور شد که «زلمی خلیلزاد» از شروع مذاکرات دوحه خواهان امتیازات گسترده به طالبان بود.

نیویارک تایمز به نقل از امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور اشرف غنی، گفته بود که خلیلزاد معمار یک طرح کلاهبرداری بزرگ بود.

به نوشته فارس، این روزنامه همچنین خلیلزاد را مسئول سقوط کابل در ۹ آگوست دانست و گفت که او در زمان مذاکرات امتیازات زیادی به طالبان داد.

پیش از این، صالح زلمی، خلیلزاد را متهم کرده بود که بخش‌هایی از توافق دوحه را مخفی نگه داشته است. وی در حساب توئیتری خود نوشت که خلیل زاد همچنان با خوشحالی برای طالبان و شبکه حقانی لابی می‌کند.

صالح افزود: «در حالی که افغان‌ها با تراژدی و شکنجه بزرگ روبرو هستند، خلیلزاد را می‌بینیم که با خوشحالی با طالبان و شبکه حقانی لابی می‌کند.»

خلیلزاد اخیراً در مصاحبه‌ای به رسانه ها گفته بود که لجاجت اشرف غنی رئیس جمهور پیشین و خودخواهی رهبران سیاسی منجر به فروپاشی نظام جمهوری شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: