۰

درگیری‌های شدید ارمنستان با جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع ارمنستان درباره درگیری‌های شدید روز گذشته با جمهوری آذربایجان، در خصوص تعداد تلفات این کشور، شمار کشته و زخمی‌های باکو اظهارنظر کرد.
کد خبر: ۲۶۲۷۹۱
۱۱:۰۵ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت دفاع ارمنستان درباره درگیری‌های شدید روز گذشته با جمهوری آذربایجان، در خصوص تعداد تلفات این کشور، شمار کشته و زخمی‌های باکو اظهارنظر کرد.

 در حالی که منابع ارمنستانی به نقل از پارلمان این کشور از مرگ ۱۵ سرباز در درگیری‌های اخیر با جمهوری آذربایجان خبر دادند، وزارت دفاع ارمنستان این آمار را تایید نکرد.

«رادیو عمومی ارمنستان»، وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه (امروز) درباره وضعیت جاری در مرز شرقی این کشور با جمهوری آذربایجان و درگیری‌های اخیر توضیحاتی ارائه داد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، «وضعیت در منطقه مرزی شرقی جمهوری ارمنستان که روز گذشته مواضع ارمنستانی‌ها مورد حمله یگان‌های نیروهای مسلح (جمهوری) آذربایجان قرار گرفت، نسبتاً با ثبات است».

بنا بر ادعای وزارت دفاع ارمنستان، «در نتیجه حملات خصمانه ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان)، دشمن (جمهوری آذربایجان) بالغ بر ۷۰ سرباز کشته و مجروح و همچنین تخریب قابل توجه تجهیزات نظامی به ویژه ۴ نفربر زرهی، ۱ خودروی زرهی سندکت، ۵ خودرو داشته است».

به گفته این وزارتخانه، یکی از نیروهای مسلح ارمنستان کشته و ۱۳ نفر اسیر شده‌اند و مذاکرات با میانجیگری طرف روسی برای آزادی نظامیان اسیر ارمنستانی در جریان است.

وزارت دفاع ارمنستان همچنین از قطع ارتباط با ۲۴ نفر از اعضای نیروهای مسلح این کشور و مفقود شدن آنها خبر داد.

ادعای وزارت دفاع ارمنستان درباره تعداد تلفات این کشور در درگیری‌های روز گذشته در شرایطی انجام شده که پیشتر برخی رسانه‌ها از کشته شدن ۱۵ نیروی این کشور خبر داده بودند.

خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه به نقل از پارلمان ارمنستان گزارش داده بود که ۱۵ سرباز ارمنستانی در درگیری‌ها در مرز این کشور با جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند.

شدت گرفتن دوباره درگیری در شرایطی انجام شده که ارمنستان و جمهوری آذربایجان سال گذشته بر سر جنگ برای منطقه قره باغ کوهستاین توافقف آتش‌بس امضا کردند.

جنگ سال گذشته در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس که به امضای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه رسید، پایان یافت اما تنش‌ها بر سر تعیین مرز و ادعاهای درباره کریدورهای ادعایی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: