۰

تشکر طالبان بابت همکاری‌های ایران

ملا عبدالغنی برادر معاون دولت موقت گروه طالبان روز سه شنبه با حسن کاظمی قمی دیدار و از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با مردم افغانستان قدردانی کرد.
کد خبر: ۲۶۲۷۷۵
۰۸:۴۶ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، ملا عبدالغنی برادر معاون دولت موقت گروه طالبان روز سه شنبه با حسن کاظمی قمی دیدار و از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با مردم افغانستان قدردانی کرد.

احمدالله وثیق معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرد که در این دیدار ملاعبدالغنی برادر به خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد و گفت که اشغال در افغانستان از همه ابعاد آن پایان یافته، اما دولت طالبان با اثرات منفی اقتصادی و سیاسی این اشغال مقابله می‌کند.

وثیق یادآورشد که در این دیدار بین دو طرف درباره وضعیت سیاسی، امنیتی، سرمایه گذاری، تجارت، گمرک، مهاجران، آب و برق و حوزه انرژی بحث و گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان گفت که در این دیدار در حوزه فرهنگی، عملی، آموزش و پرورش گفتگو و پیشرفت‌های صورت گرفت که دو طرف بر ایجاد کمیته‌های مشترک کاری توافق کردند.

به گفته وثیق، این کمیته‌ها موظفند که هرچه زودتر نشست‌های این کمیته‌ها را برگزار برای همکاری‌های بلند مدت و پروژه‌های ملی بحث و به توافقات لازم برسند.

قرار است کاظمی قمی در این سفر با شماری دیگر از مقام‌های ارشد طالبان دیدار و در باره موضوع‌های امنیتی، مهاجرین، کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران بحث و گفتگو کند.

انتهای پیام

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: