۰

پذیرش ۳ هزار زائر خارجی در زائرسرای سیستان‌وبلوچستان

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسجد، مجتمع رفاهی و زائرسرای امام رضا(ع) با ظرفیت پذیرش سه هزار زائر خارجی و داخلی از سوی آستان قدس رضوی و تلاش مسوولان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۲۶۲۷۵۱
۱۱:۱۸ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در جریان بازدید از مسجد، مجتمع رفاهی و زائر سرای امام رضا(ع) در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: زائرسرای امام رضا(ع) در میرجاوه بیست و سومین مجتمع بین‌راهی است که برای زائران حضرت تاسیس شده و عمده زائرانی که از آن استفاده می‌کنند از کشور پاکستان هستند.

وی افزود: برای اینکه زائران کشور پاکستان بتوانند از امکانات رفاهی و خدمات استفاده کنند از سال‌ها قبل آستان قدس رضوی براساس سیاست‌های زائرپذیری ساخت مجتمع‌های زائرپذیر را در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار داد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم به زائران حضرت امام رضا(ع) خدمات ارائه دهیم این گونه نیست که تنها زائران را در صحن مطهر ایشان تکریم کنیم بلکه هدف این است با ایجاد مجتمع‌های رفاهی و زیارتی این بزرگواران از امکانات رفاهی بهره‌مند شوند بویژه زایران پاکستانی که برای رسیدن به خاک ایران عزیز رنج فراوانی در مسیر متحمل می شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه بازدید از مسجد، مجتمع رفاهی و زائر سرای امام رضا(ع) گفت: مردم استان با وجود تفاوت‌های قومیتی، مذهبی و طایفه‌ای عاشق ولایت هستند و زیر پرچم این امام بزرگوار همه ما زندگی و تنفس می‌کنیم.

حسین مدرس‌خیابانی افزود: از تلاش‌های آستان قدس رضوی و انجام کارهای خیر و جهادی در سیستان و بلوچستان برای رفع محرومیت، توسعه فضاهای آموزشی و طرح‌های آبرسانی قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: درخواست من از تولیت آستان قدس رضوی این است که با بنیان‌گذاری اینگونه حرکت‌های جهادی چهره زشت محرومیت را به برکت وجود امام هشتم (ع) از سطح سیستان و بلوچستان پاک کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین از آستان قدس رضوی می‌خواهیم که دستور ساخت زائرسرای دیگری را در مرز ریمدان بدهند چون حجم زیادی از زائران از مرزهای جنوبی برای زیارت عتبات بویژه حرم مقدس امام رضا (ع) وارد می‌شوند.

وی اظهارداشت: آستان قدس رضوی در هر حوزه از جمله کشاورزی، دامپروری و سایر حوزه‌ها برای ارائه خدمت به مردم مظلوم سیستان و بلوچستان اراده کند آماده فراهم کردن شرایط لازم هستیم.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: امروزه کشاورزی عامل مهمی برای ایجاد اشتغال در جامعه بوده که ایجاد ظرفیت فعال در این زمینه‌ها دارای اهمیت است از اینرو آستان قدس رضوی هر جا که استعداد سرمایه‌گذاری دارد اقدامات گوناگونی را انجام داده است.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: