۰

اعلام حمایت بحرینی‌ها از اسیر اعتصاب غذا کرده دربند رژیم آل خلیفه

ساکنان شهرک السنابس بحرین در اعلام همبستگی با اسیری که ۱۳۰ روز است اعتصاب غذا کرده تظاهرات برپا کردند.
کد خبر: ۲۶۲۷۰۸
۱۲:۰۲ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، ساکنان شهرک السنابس بحرین برای دومین روز متوالی به تظاهرات اعتراضی خود در اعلام همبستگی با «عبدالجلیل السنکیس» اسیر بحرینی که ۱۳۰ روز است دست به اعتصاب غذا زده، ادامه دادند.

معترضان آزادی فوری السنکیس و همه زندانیان اندیشه دربند زندان‌های رژم آل خلیفه بحرین را خواستار شدند.

این در حالی است که «علی مشیمع» فعال بحرینی از تصمیم خود برای آغاز اقدامات اعتراضی در همبستگی با السنکیس و وارد شدن به نبرد «معده خالی» خبر داد.

مشیمع افزود: برای اعلام همبستگی با السنکیس، از امروز دوشنبه به مدت یک هفته در مقابل سفارت بحرین در انگلیس تحصن و یک هفته بعد اعتصاب غذا را آغاز خواهم کرد.

ابراهیم العرادی، مدیر دفتر سیاسی ائتلاف چهاردهم فوریه بحرین درباره وخامت حال یکی از زندانیان اندیشه در این کشور هشدار داد و تاکید کرد مقامات بحرین در صدد سرپوش گذاشتن بر اقداماتی هستند که علیه زندانیان صورت می‌گیرد.

وی در گفتگویی با شبکه المیادین اعلام کرد :مقامات منامه تلاش می‌کنند بر جنایاتی که علیه زندانیان اندیشه در بحرین اتفاق می‌افتد سرپوش بگذارند.

العرادی گفت: اوضاع عبدالجلیل السنکیس زندانی بحرینی کاملا شبیه اوضاع کاید الفسفوس اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر است. مقامات بحرین تلاش می‌کنند خبر‌های مربوط به اوضاع السنکیس را پنهان و از انتشار آن جلوگیری کنند. بخصوص که مسئولان زندان مرکزی جو بر این خبر‌ها سرپوش می‌گذارد، ولی اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد حال السنکیس بسیار وخیم است و الآن اعتصاب غذای وی به حدود ۱۳۰ روز رسیده است که یک هفته هم از مدت اعتصاب غذای کاید الفسفوس بیشتر است و همه شاهد هستند و ملت بحرین هم به خطر این اوضاع پی برده است؛ بنابراین باید بگویم عبدالجلیل السنکیس در واقع شهید است.

ساکنان منطقه الدراز نیز روز شنبه برای اعلام همبستگی با این اسیر بحرینی تجمع بر پا کردند و آزادی بدون قید و شرط زندانیان اندیشه را خواستار شدند.

علی مشیمع، فعال بحرینی مقیم لندن و فرزند شیخ حسن مشیمع دبیرکل جنبش «حق» بحرین که هم اکنون در زندان‌های رژیم آل خلیفه به سر می‌برد‏، روز ۲۱ آبان در صفحه توئیتر خود نوشت: تصمیم گرفته ام اقداماتی اعتراض آمیز انجام دهم و سپس به دکتر عبدالجلیل السنکیس بپیوندم و نبرد با معده خالی را آغاز کنم.

این فعال بحرینی درخواست کرد پدرش استاد حسن مشیمع که یک پیر از کار افتاده شده است و ادامه حبس ظالمانه او واقعا جانش را تهدید می‌کند، بدون قید و شرط آزاد شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: