۰

سیاست های رفتار و برخورد با مادر شوهر حسود

اگر ارتباط شما با مادرشوهرتان به قدری زیاد است که مانعی برای ادامه زندگی مشترک خودتان شده است و دیگر وقتی برای امور شخصی خودتان باقی نگذاشته است، می‌توانید کمی فاصله را بیشتر کنید، اما هرگز آن را قطع نکنید.
کد خبر: ۲۶۲۶۷۵
۱۴:۴۳ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، بزرگ‌ترین عامل اختلافات عروس و مادر شوهر ریشه در تفکرات قدیمی غلط و سنتی دارد. مادری که فرزند پسر دارد از همان ابتدای کودکی فرزندش، با خود فکر می‌کند که وقتی بزرگ شود ازدواج می‌کند و محبت همسرش را جایگزین محبت مادر می‌کند. در نتیجه فرزنش را از دست می‌دهد و عشق و محبت او را به زن دیگری تسلیم می‌کند. این طرز تفکر به صورت ناخودآگاه و ناهشیار است و ممکن است خود مادر شوهر نیز از دلیل حسودی به عروسش اطلاع نداشته باشد.

دلیل این رفتار را بشناسید:
با شناختن دلیل رفتار‌های او بهتر می‌توانید وی را درک کنید و رفتارهایش را بپذیرید. آیا فرزندش را در مقام همسر خود قرار داده و خلا‌های عاطفیش را با او پر می‌کند؟ شما را برتر از خود می‌بینید و سعی می‌کند با شما رقابت کند؟ در گذشته ضربه‌ای جدی خورده است؟

درک علت رفتار‌های یک مادرشوهر حسود به شما کمک می‌کند که استراتژی مناسبی در قبال او در پیش بگیرید.

دیدگاهتان را به او تغییر دهید:
برچسب مادرشوهر حسود باعث می‌شود که تمام رفتار‌های او را منفی تعبیر کنید. مدتی او را در مقام مادر خودتان ببینید. تصور کنید اگر مادرتان این سخن را می‌گفت یا این حرکت را انجام می‌داد، آیا باز هم آن را به حسادت تعبیر می‌کردید یا نصیحتی از روی خیرخواهی و رفتاری بی غرض تعبیر می‌کردید؟

همسرتان را در این جنگ وارد نکنید:

به هیچ وجه با همسرتان حرفی از حسادت مادرشوهر به خودتان حرفی نزنید. این مسئله برای او قابل قبول نیست. او را در تنش بین خودتان وارد نکنید و تا حد ممکن زندگیتان را از این مسائل دور نگه دارید. اگر همسرتان وارد این بحث شود، مشکلات عمیق‌تر و جدی‌تر می‌شوند و یافتن راهکار برای آن‌ها بدتر می‌شود. به علاوه، همیشه این ریسک وجود دارد که این مشکل باعث بحث و درگیری در زندگی خودتان شود.

دل مادرشوهرتان را به دست آورید:
احساس می‌کنید حسادت او در چه زمینه‌ای است؟ به لباس و خریدهایتان حسادت می‌کند؟ او را با خودتان همراه کنید و خرید‌های مشترکی داشته باشید. برایش هدیه بخرید و سوپرایزش کنید.

به ارتباط شما با همسرتان حسادت دارد؟ سعی کنید ارتباط عاشقانه و صمیمانه با همسرتان را برای خلوت نگه دارید و جلوی دیگران با یکدیگر تنها از روی احترام رفتار کنید. در عوض، رابطه‌ای همراه با احترام و محبت را نسبت به مادرشوهرتان افزایش دهید.

قطع ارتباط نکنید:
همانطور که گفتیم دلیل شماره یک رفتار‌های یک مادرشوهر حسود می‌تواند ترس از دست دادن فرزندش باشد. دور کردن همسرتان از خانواده اش و قطع ارتباط این حس را تشدید می‌کند و جدال را بیشتر می‌کند. اجازه دهید ارتباط آن‌ها به شکل قبل ادامه یابد. حتی اگر سطح علاقه و محبت بین آنان برای شما آزاردهنده است، بهتر است در این مورد حساسیت به خرج ندهید.

تداوم ارتباط محبت آمیز با مادر پس از ازدواج باعث می‌شود که ترس او نسبت به از دست دادن پسرش کمتر شود و به تدریج اوضاع عادی شود.

با این حال، اگر ارتباط شما با مادرشوهرتان به قدری زیاد است که مانعی برای ادامه زندگی مشترک خودتان شده است و دیگر وقتی برای امور شخصی خودتان باقی نگذاشته است، می‌توانید کمی فاصله را بیشتر کنید، اما هرگز آن را قطع نکنید.

با او رقابت نکنید:
این رقابت نه تنها برنده‌ای نخواهد داشت که به احتمال زیاد شما بازنده آن خواهید بود یا در بهترین حالت زندگی خودتان را دچار تنش خواهید کرد.

اگر حسادت مادرشوهر شما در زمینه‌های خانه داری، تحصیل، پوشش یا هر چیز دیگری است، نیازی نیست خودتان را به او اثبات کنید و بیشتر از قبل او را تحریک کنید. حتی شاید بهتر باشد با او همراهی کنید و اجازه دهید احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد.

وقتی با او همراهی داشته باشید و حتی او را به خاطر مواردی تحسین کنید، احساس همدلی و همراهی بیشتری با شما خواهد داشت و حس حسادت به رفاقت تبدیل خواهد شد.

استقلال همسرتان را تقویت کنید:
اگر مشکل دلبستگی و وابستگی از سوی مادر و پسر دوطرفه است، باید مشکل را از سوی همسرتان حل کنید. قدرت تصمیم گیری و استقلال فکری را در او تقویت کنید. او را به زندگی مشترک و گرفتن تصمیماتی برای پیشرفت زندگی تشویق کنید. استقلالش را تشویق کنید تا این فاصله به میزان دلبستگی سالم تبدیل شود.

حساس نباشید:
تا زمانی که این حسادت مشکلی برای زندگی شخصی شما ایجاد نمی‌کند، اهمیتی ندارد. اگر زندگی خوب و شادی با همسرتان دارید و رابطه شما خوب است، مهم نیست دیگران چه حسی دارند. به رفتار‌های دیگران بی تفاوت باشید و شما با احترام با آنان رفتار کنید. احتمالا حساسیت نشان ندادن و عدم بروز واکنش از سوی شما باعث می‌شود که مادرشوهرتان نیز از این تلاش بی سرانجام دست بردارد و رفتار عادی تری با شما داشته باشد.

مادرشوهر شما با این خلقیات و روحیات بزرگ شده است و تغییر او در این دهه از زندگی بسیار سخت است. نمی‌توانید او را وادار کنید که با مشاور صحبت کند و از حسادتش نسبت به شما و رابطه تان با پسرش کم کند. چنین چیزی غیرممکن است. پس بهتر است خودتان را برای مواجهه با رفتار‌های قابل پیش بینی او آماده کنید و صبر بیشتری داشته باشید.

نسبت به رفتارهایش حساسیت نشان ندهید تا این رفتار‌ها کاهش پیدا کنند. به علاوه، کار‌هایی که در ارتباط با همسرتان انجام می‌دهید و حساسیت او را تشدید می‌کند، انجام ندهید. اگر به بغل کردن و ابراز محبت شما و همسرتان حساس است، این کار را انجام ندهید. شما می‌توانید در خانه به همسرتان ابراز محبت کنید.

منبع : ساعد نیوز

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: