۰

اعتراف روزنامه آمریکایی به جنایت جنگی آمریکا در سوریه

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کرده است که آمریکا با حملات هوایی مکرر در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده است.
کد خبر: ۲۶۲۶۶۱
۱۲:۲۱ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کرده است که آمریکا با حملات هوایی مکرر در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده است.

 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده است که آمریکا با حملات هوایی مکرر در سوریه در جریان مبارزه با داعش در واقع ده‌ها زن و کودک را کشته و ارتش آمریکا در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده است. در این گزارش گفته شده که ارتش آمریکا حملات پر تلفات خود علیه غیرنظامیان سوری را اعلام نمی‌کند، از جمله واشنگتن حملات هوایی سال ۲۰۱۹ ارتش آمریکا در سوریه که در آن بیش از ۶۴ زن و کودک کشته شد را هیچگاه اعلام رسمی نکرده است.

نویسنده این گزارش با توجه به حجم تلفات غیرنظامی در سوریه در نتیجه حملات آمریکا نتیجه می‌گیرد با این شرایط در جریان مبارزه با داعش، ارتش آمریکا احتمالاً مرتکب جنایت جنگی علیه غیرنظامیان شده است.

حملات هوایی سال ۲۰۱۹ در سوریه به دو حمله هوایی پشت سر هم در نزدیکی شهر باغوز سوریه اشاره دارد که به دستور یک واحد عملیات ویژه آمریکایی انجام گرفت و همان زمان هم یک وکیل نیروی هوایی معتقد بود این حملات ممکن است جنایات جنگی باشد و بعدها به بازرس کل وزارت دفاع و کمیته نیروهای مسلح سنا هشدار داد، ولی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشد.

پس از آن بازرس کل وزارت دفاع تحقیقاتی را در مورد حادثه ۱۸ مارس آغاز کرد اما نهایتاً در گزارش آن اشاره‌ای به بمباران نشد و هیچگاه هم یک تحقیق کامل و مستقل در موردش انجام نگرفت و حال گزارش‌های منتشر شده بر اساس اسناد محرمانه و طبقه بندی شده و همچنین گفتگو با پرسنل مرتبط با این پرونده تهیه شده است.

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در بخش‌هایی از خاک سوریه مستقر شده اما دولت دمشق با غیرقانونی خواندن حضور آمریکا، خواستار خروج این کشور شده است. از جمله «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در تیرماه امسال در جریان سخنانی درباره تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا گفت: آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در سوریه غیرقانونی است و هرچه سریع‌تر باید پایان یابد. سوریه دیگر نمی‌تواند تداوم حضور آمریکایی‌ها در خاک خود را تحمل کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: