۰

تازه‌ترین اقدامات ضد انسانی طالبان

تروریست‌های طالبان؛ پس از اشغال افغانستان با همدستی خائینی چون زلمای خلیل‌زاد، اشرف غنی، حامد کرزای و ... ماهیت اصلی را بیش از پیش عریان کرده و کشتار، سربُریدن، شکنجه، تجاوز، فقر و گرسنگی، کوچ اجباری اقوام، ازدواج با کودکان و ... را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
کد خبر: ۲۶۲۶۵۲
۱۰:۴۸ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، تروریست‌های طالبان؛ پس از اشغال افغانستان با همدستی خائینی چون زلمای خلیل‌زاد، اشرف غنی، حامد کرزای و ... ماهیت اصلی را بیش از پیش عریان کرده و کشتار، سربُریدن، شکنجه، تجاوز، فقر و گرسنگی، کوچ اجباری اقوام، ازدواج با کودکان و ... را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

روزنامه جمهوری اسلامی: سکوت در برابر جنایات طالبان، ننگی برای مسئولان ایران است
امروز روزنامه جمهوری اسلامی چاپ تهران نوشت: اینکه با گذشت نزدیک به سه ماه از تسلط گروه تروریستی طالبان بر افغانستان هنوز هیچ کشوری دولت خودخوانده این گروه را به رسمیت نشناخته، باعث خرسندی است. سازمان ملل هم تا به حال حاضر نشده این دولت کودتایی، متحجر و ضدمردمی را به رسمیت بشناسد. با اینکه رسانه‌های غرب حتی تلویزیون‌های غیردولتی آمریکا هر روز از جنایات طالبان و فجایعی که در افغانستان رخ می‌دهد گزارش‌های مفصل منتشر می‌کنند، معلوم نیست چرا رسانه ملی ما در این زمینه ساکت است و تمام تلاش خود را بر این متمرکز کرده که چهره‌ای مردمی و منطقی از گروه تروریستی طالبان ترسیم نماید! اگر این بَزَک کردن، نوعی زمینه‌سازی برای آماده کردن افکار عمومی جهت رسمیت دادن به سلطه طالبان بر افغانستان باشد، قطعاً یک خطای بزرگ استراتژیک است و بدترین لکه ننگی است که بر پیشانی نظام جمهوری اسلامی چسبانده خواهد شد. امید که این نظام اسلامی از چنین ننگی مبرا بماند و همواره حامی مردم افغانستان باشد.
****************
تازه‌ترین اقدامات ضد انسانی طالبان را به نقل از رسانه‌های مستقل داخل افغانستان و شبکه ةای خارجی را در زیر بخوانید:

تازه‌ترین اقدامات ضد انسانی طالبان

وحوش طالبان، دختری را که یکی از اعضای این گروه تروریستی به او تجاوز کرده و خبر آن را رسانه‌ای کرده بود، بازداشت کردند!

نزدیکان آرزو می‌گویند که طالبان این دختر را با چند تن دیگر از نزدیکان شان با خود برده‌اند. آماج تلاش کرد نظر آرزو را بگیرد، اما مبایل‌اش خاموش است.

تازه‌ترین اقدامات ضد انسانی طالبان

وحوش طالبان یک پلیس سابق را سر بریدند

یک ویدئوی ۴ دقیقه‌ای و دلخراش نشان می‌دهد تروریست‌های سنگدل طالبان در فیروزکوه مرکز غور یک پلیس سابق را بی رحمانه سر می برند.
سر بریدن به عنوان قصاص طی حکم دادگاه محلی طالبان در انظار صدها تماشاگر اجرا شد و در فیلم مشخص است که سر جوان بینوا تا نصفه بریده شد تا به صورت زجرکش کشته شود! * از انتشار این ویدئو به دلیل عمق وحشیگری بکار رفته در آن معذوریم.

قتل و کشتار روزانه!
* امنیت دروغ، عفو دروغ و دادگاههای صحرایی در گوشه و کنار این کشور بیداد می‌کند و طی چند روز اخیر دهها عضو سابق پلیس افغانستان از جمله دو فعال زن در پکتیا توسط طالبان بازداشت و در خیابان‌ها سر بریده یا تیرباران شدند. مسئولان محلی پکتیا می‌گویند که جسدهای دو زن امروز در مربوطات شهر گردیز، مرکز این ولایت یافت شده است. خالقیار احمدزی، رئیس اطلاعات و فرهنگ پکتیا می‌گوید که این دو زن باشنده‌گان ولسوالی شکردرۀ ولایت کابل‌ بوده‌ و شب گذشته با شلیک گلوله کشته شده‌اند. اما خبرگزاری آماج افغانستان نوشت: منابع محلی در پکتیا تایید می‌کنند که دیشب جسد دو زن که نظامیان پیشین بودند در مربوطات ناحیه‌ی اول شهر گردیز در حالی پیدا شده است که با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند‌. منابع گفته‌اند که سیمکارت‌های موبایل و تذکره ولایت کابل در جعبه‌ی دستی این زنان نیز دریافت شده است.

مدارس دخترانه مجددا در هرات تعطیل شد!
هنوز دلیل تعطیلی دوباره مکاتب دخترانه مشخص نیست و طالبان در هرات در مورد دلیل مسدود کردن مکاتب دخترانه هفت الی دوازدهم سکوت کرده‌اند و هیچ پاسخگو نیستند!

جنایت دیگر از طالبان در خوست - بغلان
‏طالبان جنایت کار عزیزالله سنگین و امان الله حکیمی را امروز در ولسوالی خوست فرینگ به شهادت رساندند. عزیزالله سنگین فرزند حاجی محمد سنگین و برادر بریالی سنگین از قمندان های بزرگ خوست است. وی پس از ختم دانشگاه در هند به افغانستان آمده بود.

نظامی پیشین از سوی طالبان در کاپیسا تیرباران شد
‏منابع در کاپیسا می‌گویند که جعفر سنجنی نظامی پیشین از سوی طالبان در ساحه‌ی حصه‌ اول منطقه بازار شرکت در برابر خانه‌اش تیرباران شده است.

تازه‌ترین اقدامات ضد انسانی طالبان

این است حمارت شیطانی طالبانی...!

ویدیویی به تلویزیون افغانستان اینترنشنال رسیده که نشان می‌دهد یک جنگجوی طالبان در حال انجام رابطه جنسی با یک دختر خردسال است.
این جنگجو، در حالی در یک خانه این دختر را وادار به رابطه جنسی می‌کند که ترانه طالبانی نیز از موبایلش در جریان عمل جنسی شنیده می‌شود. این جنگجوی طالبان از رابطه جنسی‌اش فیلمبرداری کرده و روشن نیست چگونه این ویدیو به منبعی در قندهار رسیده که آنرا به اشتراک قرار داده است.

تازه‌ترین اقدامات ضد انسانی طالبان

نگرانی یونیسف از ازدواج کودکان دختر در افغانستان

اداره حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، از افزایش ازدواج کودکان در افغانستان «شدیدا» ابراز نگرانی کرده و از طالبان خواسته است راهکارهای مشخصی را در زمینه‌ حمایت از دختران انجام دهد. هنریتا فور، رئیس اجرایی یونیسف، اعلام کرد، گزارش‌های موثق از افغانستان دریافت کرده که برخی خانواده‌ها در بدل دریافت جهیزیه، حتی نوزدان 20 روزه خویش را برای ازدواج در آینده پیشنهاد کرده‌اند. در اعلامیه آمده است که قبل از تسلط کامل طالبان بر افغانستان، شرکای یونیسف در سال‌های 2018 و 2019، تنها در دو ولایت (استان) هرات و بادغیس 183 مورد ازدواج کودکان و 10 مورد فروش کودکان که بین شش ماه تا 17 سال سن داشتند را ثبت کرده‌اند. بر اساس تخمین یونیسف، 28 درصد از زنان 15 تا 49 ساله این کشور، قبل از 18 سالگی ازدواج کرده‌اند. به باور هنریتا فور، مسدود ماندن دروازه‌های مدارس به‌روی دختران نوجوان از سوی طالبان، خطر افزایش ازدواج کودکان را بیشتر کرده و استدلال یونیسف این است که آموزش دختران بهترین راه برای محافظت از ازدواج و کار کودکان است. در اعلامیه‌ای یونیسف آمده است، بیشتر دخترانی که قبل از 18 سالگی ازدواج می‌کنند از مدرسه محروم می‌شوند و آن‌ها بیشتر در معرض خشونت‌های خانوادگی، تبعیض و سوءاستفاده قرار می‌گیرند. اعلامیه افزوده است: «این دختران دارای روح ناسالم و ضعیف هستند. آن‌ها در برابر عوارض بارداری و زایمان آسیب‌پذیرتر هستند.»
رئیس اجرایی اداره حمایت از کودکان سازمان ملل علاوه کرده است، همه‌گیری پاندمی کرونا، بحران غذایی ادامه‌دار و نزدیک شدن فصل سرمای زمستان، سبب تشدید وضعیت بد خانواده‌ها شده است و حتی در زمستان سال گذشته، حدود نیمی از شهروندان افغانستان به نیازهای اولیه از جمله تغذیه و آب صحی دسترسی نداشتند. او هشدار داده است وضعیت وخیم اقتصادی در این کشور، عمق فقر را بیشتر خواهد کرد و خانواده‌ها را مجبور خواهد ساخت به انتخاب‌های ناامید کننده‌ای از جمله ازدواج دختران در سنین پایین دست بزنند. در اعلامیه‌ای یونسیف بیان شده است که برای جبران خطر گرسنگی، در میان آسیب‌پذیرترین خانواده‌های افغانستانی، یک برنامه‌ای کمک نقدی را آغاز کرده است تا از کار و ازدوج کودکان جلوگیری شود و در آینده چنین برنامه‌هایی بیشتر خواهد شد. اداره حمایت از کودکان سازمان ملل، علاوه کرده است که در کنار این برنامه، با رهبران مذهبی نیز همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که آن‌ها در این زمینه دست ندارند. از سویی دیگر طالبان نیز باید اقدامات مشخص را برای حمایت و حفاظت از اقشار آسیب‌پذیر از جمله دختران روی انجام دهد. یونیسف همچنان خواهان بازگشایی مدارس به‌روی دختران بالاتر از کلاس ششم شده و افزوده است طالبان باید اجازه دهد زنان آموزگار بدون هیچ تاخیری به وظایف خویش بازگردند زیرا آینده‌ یک نسل در معرض «خطر» قرار دارد. هنریتا فور، در حالی از افزایش ازدواج‌ کودکان ابراز نگرانی کرده است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، برخی از خانواده‌ها برای زنده‌ماندن فرزندان دختر خود را به فروش گذاشته‌اند.

تازه‌ترین اقدامات ضد انسانی طالبان

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره خطر مرگ یک میلیون کودک افغان در اثر قحطی

مارگارت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی حدود 3.2 میلیون کودک در افغانستان از سوء‌تغذیه حاد رنج ببرند که از این میان یک میلیون کودک با کاهش دما در معرض خطر مرگ قرار دارند. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، مارگارت هریس جمعه 12 نوامبر در تماس تلفنی از کابل، پایتخت افغانستان به خبرنگاران در ژنو، گفت: «این یک نبرد سخت است، قحطی کشور را فرا گرفته است... جهان نباید افغانستان را رها کند و نمی‌تواند (عواقب آن) را تحمل کند.» وی همچنین افزود: «دمای هوا در شب به زیر صفر می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که سردی هوا، سالمندان و جوانان را مستعد ابتلا به سایر بیماری‌ها کند.» وی خاطرنشان کرد که مردم در برخی نقاط در حال قطع درختان برای تامین سوخت هستند. هریس در ادامه توضیح داد: «اگر سریع عمل نکنیم شاهد مرگ و میر بیشتر کودکان در افغانستان خواهیم بود.» این در حالی است که قبل از این نیز چندین سازمان جهانی امدادرسان در مورد قحطی در افغانستان هشدار داده بودند، همزمان با تسلط طالبان بر کابل، این کشور در نبود کمک‌های خارجی دچار خشکسالی و فروپاشی اقتصادی شد. همچنان بخش صحت افغانستان به ویژه در غیاب بسیاری از کارکنان صحی و درمانی به دلیل پرداخت نشدن حقوق آنها، متضرر شد.

تازه‌ترین اقدامات ضد انسانی طالبان

طالبان بسیار دروغگو شده است

اظهارات صادق امامی، خبرنگار اعزامی به افغانستان و دبیر سرویس بین‌الملل روزنامه فرهیختگان در لایو اینستاگرام حسین جعفریان را در ادامه می‌خوانید:
■بعد از تلاش های زیاد و سختی فراوان به پنجشیر رسیدم. در ارتفاعات مشرف به استادیوم مارشال فهیم در حال فیلم برداری بودم که خودرویی به سمتم آمد و سه نفر پیاده شدند. یکی از آن سه نفر به من نزدیک شد و بدون اینکه از او سوالی بپرسم شروع به طرفداری از مقاومت کرد. ایشان سلطان محمد بودند.
■سلطان محمد عضو هیئت صلح بود که از طرف طالبان برای برقراری صلح با جبهه مقاومت مامور شده بود. امان نامه ای با مهر عبدالرحمان حقانی در دست داشت و میگفت "من از مقاومت حمایت می کنم، طالبان به پنجشیر تجاوز کرده و حالا به دنبال صلح است."
■همزمان با صحبت های ایشان خودرو حامل طالبان نیز رد می شد که با نشان دادن امان نامه، ایرادی نمی گرفتند و رد می شدند. به سلطان محمد گفتم "مشکلی برای منتشر کردن صدا و تصویرتان ندارید؟" که گفتند "من به خود طالبان نیز این حرف ها را می زنم."
■بعد از تذکر استاد جعفریان با ایشان تماس داشتم و دوباره از ایشان حالشان را جویا شدم که صوت آن نیز منتشر شد و همین اطمینان خاطر مانع درج عبارت (مسئولیت جان ایشان با طالبان است) در انتهای گزارشم شد.
■بعد از خبر دستگیری ایشان بسیار تلاش کردم تا جویای حال ایشان باشم اما موج دستگیری های جدید طالبان مانع شد تا به واسطه های خود دست یابم.
■به دوستانی که از این گزارش به عنوان "تنور رسانه داغ کردن" یاد می کنند باید بگوییم دوگانگی ای در موضوع افغانستان وجود دارد که نوشتن در این باره را بسیار مشکل کرده است. تقلیل این موضوع به شخص سلطان محمد منطقی نیست. افراد زیادی توسط طالبان دستگیر می شوند و محدود کردن این ظلم طالبان تنها به شخص سلطان محمد از بزرگی جرم آن ها می کاهد. طالبان همان کاری را با مردم افغانستان می کند که اردوغان با مردم ترکیه کرد یعنی فعالین سیاسی و نظامی را دستگیر یا وادار به خروج از افغانستان می کند.
■قبل از به قدرت رسیدن طالبان و بعد از آن گزارشات زیادی نوشتم و منتشر کردم و نخستین فردی بودم که از واژه "جنایت جنگی" برای طالبان استفاده کردم.
■من پیگیر موضوع ایشان هستم. سلطان محمد اولین شخصی بود که بعد از چندین روز حضور در افغانستان با چنین صلابت و قاطعیتی از جبهه مقاومت دفاع کرد. ایشان با من صحبت می کردند تا حرفشان شنیده شود. فکر نمی کنم چنین شخصی با این روحیه بتواند در برابر طالبان سکوت کند و من هنوز مطمئن نیستم ایشان به خاطر گزارش من دستگیر شده باشند.
■در افغانستان به جناب بوالی و آقای جعفریان پیام دادم تا من را به جبهه مقاومت برسانند تا اطلاعات درست کسب کنم بنظر من فضای بی اعتمادی حاکم بود. من خبرنگار هستم و قصدم دستیابی به اطلاعات درست بود، اما متاسفانه جوابی دریافت نکردم.
■طالبان از نظر سیاست تغییر کرده است. آنها فهمیده اند که باید با تمام کشورها رابطه برقرار کنند، بسیار دروغگو شده اند و از نظر جنایت هیچ تفاوتی با طالبان قبل ندارند.
■من از جریانی که تطهیر طالبان را دامن زدند انتقاد شدید دارم. طالبان به هیچ عنوان تغییر نکرده است مگر در دروغگویی! افرادی در ایران هستند که گزارش های من برایشان خوشایند نیست. تنها کاری که از دستم ساخته بود نوشتن و نشر آن بود.
■پست سلطان محمد را به خاطر حواشی آن و توهین هایی که به من می‌شد در بایگانی قرار دادم. این پست کمکی به سلطان محمد و من نمی کرد.
■در روزنامه فرهیختگان حذف یا سانسور اتفاق نیفتاد. تمام آنچه را که دیده بودم ثبت و منتشر کردیم. خدا را شاهد می گیرم که پنهان کاری نکردم و همه آنچه دیدم بدون جانب داری ثبت کردم. هرچند انسان ذاتا دوستدار مقاومت در برابر ظلم است.
■من به این موضوع که چرا رسانه های رسمی به افغانستان اعزام نشدند و تنها تعدادی مستندساز روانه این کشور شدند انتقاد دارم. بحران افغانستان نیازمند گزارش فوری بود حال انکه ساخت مستند نیاز به مدت زمان بیشتری دارد.
■من بدون هیچ سوء نیتی وارد افغانستان شدم تا تمام آنچه می بینم را گزارش کنم. هیچوقت به دنبال دیده شدن نبودم. اگر میدانستم با انتشار فیلم از سلطان محمد ایشان دستگیر می شوند هیچوقت نه تنها فیلم ایشان بلکه فیلم هیچ شخص دیگری را منتشر نمی کردم. همانطور که تا حالا با افرادی مصاحبه داشته‌ام و طبق خواسته خودشان فیلم و صوتی از ایشان منتشر نشده است.
■اگر این مجموعه افراطی که شبکه حقانی آن را اداره می کند، دست از افراطی‌گری برندارد و حکومت را با تمام اقوام تقسیم نکند طالبان یکی از بزرگترین تهدید های استراتژیک نه تنها برای ایران بلکه برای تمام همسایه‌های افغانستان به جز پاکستان خواهد بود.
■سیل مهاجران، نشان دهنده نارضایتی مردم است. باید کشورهای همسایه افغانستان به طالبان جهت تشکیل حکومت همه‌شمول فشار بیاورند.

انتهای پیام

 

منبع: بهارنیوز

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: