۰

دختر ۲۰ روزه برای ازدواج در افغانستان پیشنهاد می‌شود

هنریتا فور؛ مدیر اجرایی نهاد حمایت از کودکان سازمان یا یونیسف با ابراز نگرانی شدید در مورد افزایش ازدواج کودکان در افغانستان گفته است گزارشی دریافت کرده که دختر ۲۰ روزه برای ازدواج در آینده پیشنهاد می‌شود.
کد خبر: ۲۶۲۶۱۶
۱۱:۴۸ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، هنریتا فور؛ مدیر اجرایی نهاد حمایت از کودکان سازمان یا یونیسف با ابراز نگرانی شدید در مورد افزایش ازدواج کودکان در افغانستان گفته است گزارشی دریافت کرده که دختر ۲۰ روزه برای ازدواج در آینده پیشنهاد می‌شود.

در بیانیه‌ای که روز جمعه (۲۱ عقرب) از سوی یونیسف نشر شد، به نقل از مدیر اجرایی این نهاد آمده است: «من به شدت نگران گزارش هایی هستم که ازدواج کودکان در افغانستان در حال افزایش است».

خانم فور افزوده‌است :«ما گزارش‌های موثقی از خانواده‌هایی دریافت کرده‌ایم که در ازای دریافت جهیزیه، دختران ۲۰ روزه را برای ازدواج در آینده پیشنهاد می‌کنند».

وی بیان کرد‌ه‌است که حتی قبل از بی‌ثباتی سیاسی، یونیسف ۱۸۳ ازدواج کودکان و ۱۰ مورد فروش آن را در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تنها در ولایات هرات و بادغیس ثبت کردند. این کودکان بین ۶ ماه تا ۱۷ سال سن داشتند.

یونیسف تخمین زده‌است که ۲۸ درصد از زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله افغانستان قبل از سن ۱۸ سالگی ازدواج کرده اند.

به گفته این نهاد، همه‌گیری کووید-۱۹، بحران غذایی و شروع زمستان، وضعیت خانواده‌ها را تشدید کرده‌است. به گفته یونیسف، در سال ۲۰۲۰، تقریباً نیمی از جمعیت افغانستان به قدری فقیر بودند که فاقد نیازهای ضروری مانند تغذیه اولیه یا آب پاک بودند.

مدیر اجرایی نونیسف گفته‌است: «وضعیت بسیار وخیم اقتصادی در افغانستان خانواده های بیشتری را به عمق فقر سوق می‌دهد و آنها را مجبور به انتخاب های ناامیدکننده می کند، مانند سرکار گذاشتن کودکان و ازدواج با دختران در سنین پایین».

او در ادامه افزوده است که از آنجایی که بیشتر دختران نوجوان هنوز اجازه ندارند به مکتب بروند، خطر ازدواج کودکان بیشتر شده است.

به گفته او، «آموزش اغلب بهترین محافظت در برابر مکانیسم‌های مقابله‌ای منفی مانند ازدواج کودکان و کار کودکان است».

خانم فور تصریح کرده است که ازدواج کودکان می‌تواند یک عمر رنج را به همراه داشته باشد. به گفته او، دخترانی که قبل از رسیدن به ۱۸ سالگی ازدواج می‌کنند، بیشتر در معرض خشونت خانگی، تبعیض، سوء استفاده و همچنین در برابر عوارض بارداری و زایمان آسیب‌پذیرتر هستند.

او گفته است که یونیسف همچنین با عالمانی دینی همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که آنها در «نکاح» (قرارداد ازدواج) دختران جوان مشارکت ندارند.

مدیر اجرایی یونیسف این اقدام را کافی ندانسته و از مقامات طالبان خواسته است که اقدامات مشخصی را برای حمایت و حفاظت از آسیب پذیرترین خانواده‌ها و دختران انجام دهند.

او گفته است: «ما از مقامات بالفعل می‌خواهیم که بازگشایی مکاتب را برای همه دختران در اولویت قرار دهند و به معلمان زن اجازه دهند بدون هیچ تأخیر دیگری به کار خود ادامه دهند».

این مقام سازمان ملل در پایان بیانیه خود گفته است که «آینده یک نسل کامل در خطر است.»

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: