۰

افتتاح مرکز اسلامی امام مهدی(عج)در هلسینگبوری سوئد

مرکز اسلامی امام مهدی(عج) پس از مدت ها تلاش و صبر مسلمانان در شهر هلسینگبوری سوئد افتتاح شد.
کد خبر: ۲۶۲۶۰۶
۱۰:۲۶ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، پس تلاش مستمر مومنان در شهر هلسینگبوری و پس از مدت ها صبر و استقامت، این تلاش و صبر نتیجه داد و مرکز اسلامی امام مهدی(عج) در این شهر افتتاح شد.

افتتاح این مرکز اسلامی به عنوان بنای جدیدی که اقلیت اسلامی در سوئد خدمت می رساند، با حضور شیخ حبیب الکاظمی، از علمای مسلمان شیعه کویت و یکی از اعضای پارلمان سوئد انجام شد.

شیخ حبیب الکاظمی در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت: ساخت این مرکز و اثر مهم از مراکز اسلامی در اروپا به شمار می آید.

«اولا موله» عضو پارلمان سوئد این دستاورد را که در خدمت جامعه سوئد است و به اتحاد و انسجام و شناخت و احترام به قوانین کمک می کند، تحسین کرد.

مسئولان مراکز و موسسات دینی در سوئد و دانمارک نیز در بیانیه های جداگانه افتتاح این مرکز اسلامی را تبریک گفتند. استاد حیدر ابراهیم، رئیس اتحادیه شیعیان در سوئد، شیخ احمد الحسینی، خطیب استکهلم و حاج ابو شیماء خطیب حسینیه الجوادین این دستاورد بزرگ را به مسلمانان هلسینگبوری تبریک گفتند.

حاج ابوکرار الکعبی از شعرای معروف عرب نیز در مراسم افتتاحیه این مرکز قصیده زیبایی ایراد کرد. حاج علی علوان ،از علمای شیعه دانمارک به همراه هیئتی در این مراسم شرکت کرد تا نقطه آغازی برای برگزاری برنامه ها و مراسم ها در مراکز اسلامی سوئد و دانمارک باشد.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: