۰

فعالیت بیش از ۲۰ گروه تروریستی در افغانستان

دبیر شورای امنیت ملی روسیه پس از نشست در چارچوب گفت‌وگوهای امنیت منطقه‌ای دهلی پیرامون افغانستان گفت شرکت‌کنندگان در دیدار دبیران شورای امنیت منطقه‌ای در دهلی نو درخصوص هماهنگی‌های نزدیک‌تر در افغانستان از جمله در مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت‌های کنترل نشده به توافق رسیدند.
کد خبر: ۲۶۲۵۸۶
۱۳:۲۱ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دبیر شورای امنیت ملی روسیه پس از نشست در چارچوب گفت‌وگوهای امنیت منطقه‌ای دهلی پیرامون افغانستان گفت شرکت‌کنندگان در دیدار دبیران شورای امنیت منطقه‌ای در دهلی نو درخصوص هماهنگی‌های نزدیک‌تر در افغانستان از جمله در مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت‌های کنترل نشده به توافق رسیدند.

 نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز چهارشنبه پس از نشست در چارچوب گفت‌وگوهای امنیت منطقه‌ای دهلی درباره افغانستان گفت: شرکت‌کنندگان در این نشست چندجانبه حمایت قاطع خود برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان را اعلام کردند. آن‌ها همچنین بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تاکید داشتند.

پاتروشف گفت: در این دیدار بر این توافق شد که هماهنگی‌ نزدیکی‌تری میان کشورهای‌مان در قبال افغانستان از جمله در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت‌های کنترل‌نشده داشته باشیم.

به گفته وی، در این نشست بر لزوم ارائه فوری کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان تاکید شده است.

در این نشست همچنین بر "نقش بزرگ و مرکزی" سازمان ملل" در حل و فصل شرایط در افغانستان اشاره شده است.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر اعضای رویداد امروز عضو سازمان همکاری شانگهای هستند، توافق کردیم که از ابزارهای حقوقی در آن زمینه به طور موثرتری استفاده شود.

پاتروشف تاکید کرد: نه تنها رسیدگی به مساله افغانستان بلکه امنیت و سعادت شماری از کشورها از جمله روسیه به میزان بموقع و موثر بودن همکاری‌های‌مان بستگی خواهد داشت.

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: بیش از ۲۰ تشکیلات تروریستی در افغانستان فعال هستند که تعداد اجمالی آنها بیش از ۲۳ هزار تن است.

او به خبرنگاران گفت: تروریسم در راس لیست تهدیدات ناشی از وضعیت افغانستان است. دبیران شوراهای امنیت کشورهای شرکت‌کننده توافق کردند راه‌های هماهنگی درباره افغانستان به خصوص در زمینه مقابله با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیرقانونی را افزایش دهند.

دبیر شورای امنیت روسیه به خبرنگاران در دهلی نو گفت که افغانستان همچنان بزرگ‌ترین تولید کننده تریاک در جهان است و ۹۰ درصد بازار جهانی را تامین می‌کند.

وی گفت: درآمد قاچاق مواد مخدر و جمع‌آوری مالیات از گروه‌های جنایی سازمان یافته که در تولید و توزیع مواد مخدر دخیل هستند، همچنان منابع اصلی تامین مالی برای فعالیت‌های تروریستی است. افغانستان همچنان بزرگ‌ترین تولید کننده تریاک در جهان است و تا ۹۰ درصد بازار جهانی را تامین می‌کند.

ایران، هند، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در تاریخ دهم نوامبر در گفت‌وگوهای امنیت منطقه‌ای درباره افغانستان شرکت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: