۰

تاکید بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان در نشست امنیتی هند

مشاوران و دبیران امنیت ملی هفت کشور منطقه در اعلامیه پایانی نشست هند، بر ضرورت تشکیل یک حکومت باز و فراگیر که خواست همه مردم افغانستان باشد، تأکید کردند.
کد خبر: ۲۶۲۵۵۷
۰۸:۴۴ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مشاوران و دبیران امنیت ملی هفت کشور منطقه در اعلامیه پایانی نشست هند، بر ضرورت تشکیل یک حکومت باز و فراگیر که خواست همه مردم افغانستان باشد، تأکید کردند.

این نشست منطقه‌ای روز (چهارشنبه، ۱۹ عقرب) به ریاست آجیت دوال، مشاور امنیت ملی هند برگزار شد.

بر اساس بیانیه منتشرشده در این نشست در مورد وضعیت در حال تحول افغانستان، به ویژه وضعیت امنیتی و پیامدهای منطقه‌ای و جهانی آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

اشتراک‌کنندگان این نشست بر حفظ تمامیت ارضی افغانستان تاکید و با مداخله قدرت‌های خارجی مخالفت کرده‌اند.

مشاوران امنیت ملی و دبیران شورای امنیت ملی کشورها در بیانیه‌ای گفته‌اند که خاک افغانستان نباید برای پناه‌دهی، آموزش، برنامه‌ریزی یا تمویل هرگونه اقدامات تروریستی استفاده شود.

آنان همچنین خواستار همکاری جمعی در برابر تهدید رادیکال‌سازی، افراط‌گرایی، جدایی‌طلبی و قاچاق مواد مخدر در منطقه شدند و بر ضرورت تشکیل یک دولت باز و واقعاً فراگیر که خواست همه مردم افغانستان باشد، تأکید کردند.

مشاوران و دبیران امنیت ملی هفت کشور، همچنین تمام فعالیت‌های تروریستی را به شدت محکوم و بر تعهد قاطع خود برای مبارزه با تروریزم در همه اشکال و مظاهر آن تاکید کردند.

در این نشست روسیه، کشورهای آسیای میانه، ایران و هند شرکت کرده‌اند؛ اما چین و پاکستان دعوت هند را نپذیرفته‌اند.

کشورهای منطقه در حالی بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید دارند که تاکنون هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

یکی از شرایط شناسایی بین‌المللی طالبان که از سوی کشورها مطرح می‌شود، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: