۰

هلاکت 33 فرمانده داعش در افغانستان

طالبان با بیان اینکه اجازه فعالیت داعش در افغانستان داده نمی‌شود، از کشته شدن 33 فرمانده مهم این گروه تروریستی و بازداشت 600 نفر دیگر خبر داد.
کد خبر: ۲۶۲۵۴۷
۱۵:۳۸ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، گروه طالبان می‌گوید که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای این گروه از زمان تسلط‌ بر افغانستان تاکنون، ۳۳ عضو «مهم» گروه داعش در نقاط مخلتف کشور کشته شده‌اند.

خلیل همراز، مسئول مطبوعاتی اطلاعات طالبان این موضوع را امروز (چهارشنبه، ۱۹ آبان) در یک نشست مشترک با ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت این گروه در کابل مطرح کرد.

وی گفت که نیروهای طالبان در جریان این عملیات‌ همچنین ۲۱ مرکز مهم داعش را تخریب و بیش از ۶۰۰ عضو این گروه را هم بازداشت کرده‌اند.

خلیل همراز افزود که در میان بازداشت‌شدگان افراد مهم داعش از جمله مسئولان تبلیغات، تامین مالی و افراد عملیاتی این گروه حضور دارند. طالبان این عملیات را در نقاط مختلف کشور از جمله ولایت‌های کابل، ننگرهار، پروان، بلخ و هرات راه‌اندازی کرده است.

مسئول مطبوعاتی اطلاعات طالبان همچنین گفت که بیشتر اعضای داعش تحت نام «زندانی» توسط حکومت پیشین نگهداری و تربیت می‌شدند. او رقم این افراد را حدود یک‌هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد.

طالبان برای سرکوب داعش جدی است

از سویی هم، ذبیح‌الله مجاهد در این نشست خبری گفت که «داعش در افغانستان یک پدیده‌ی خارجی نیست». به گفته‌ی او، افراد این گروه که در داخل خاک افغانستان فعالیت دارند، از شهروندان افغان هستند.

او همچنین افزود که فعالیت داعش در افغانستان تحت کنترل طالبان است و طالبان نمی‌گذارند تا داعش کشورهای جهان را از خاک افغانستان تهدید کند. سخن‌گوی طالبان تأکید کرد: «تعداد [افراد داعش] در افغانستان زیاد نیست و به همین خاطر تهدید [هم] شمرده نمی‌شود.»

از سویی هم، وی گفت که طالبان برای سرکوب داعش در افغانستان جدی است.

ذبیح‌الله مجاهد همچنین تأکید کرد که این گروه در میان مردم افغانستان جایگاه ندارد و کسی از این گروه با افکار «تکفیری» داعش حمایت نمی‌کند.

با این حال، او خطاب به اعضای گروه داعش گفت که جنگ در حال حاضر معنا ندارد؛ چون به گفته‌ی او، «اشغال در افغانستان پایان یافته» و «حکومت اسلامی» هم برقرار شده است.

سخن‌گوی طالبان تأکید کرد که با این وضع «جنگ»، «تشدد» و «تکفیر» توسط داعش در افغانستان دلیلی ندارد.

اخراج ۲۰۸ فرد «نااهل» از صفوف طالبان

مسئول مطبوعاتی اطلاعات طالبان همچنین گفت که کمیسیون پاکسازی صفوف این گروه به تعداد ۲۰۸ نفر را از صفوف نیروهای این گروه اخراج کردند. او افزود که بررسی‌ها در مورد دو هزار و ۷۰۶ نفر دیگر هم جریان دارد.

طالبان برای خارج‌کردن «افراد نامطلوب» از صفوف نیروهایش «کمیسیون تصفیه‌ی صفوف» در تاریخ ۲۱ میزان ایجاد کردند. در آن هنگام این گروه گفته بود که هدف از ایجاد این کمیسیون خارج‌کردن افراد «استفاده‌جو» و «دارای سابقه بد» از صفوف طالبان است.

از سویی هم، خلیل همراز تأکید کرد که نیروهای این گروه ۶۷ نفر دیگر را به اتهام جعل و گرفتن اسناد با روش غیرقانونی از جمله پاسپورت بازداشت کرده‌اند.

او همچنین گفت که طالبان در جریان سه ماه گذشته، ۸۲ نفر را به اتهام آدم‌ربایی بازداشت کرده‌اند. از چنگ این آدم‌ربایان ۱۲ نفر رها و به خانواده‌اش سپرده شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: