۰

لهستان بحران پناهجویان را تهدید علیه امنیت اروپا دانست

ماتئوش موراویتسکی نخست وزیر لهستان در واکنش به ورود گسترده پناهجویان از بلاروس به مرز این کشور مدعی شد بحران پناهجویان بلاروس امنیت سراسر اتحادیه اروپا را به خطر می اندازد.
کد خبر: ۲۶۲۴۹۴
۱۴:۵۲ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، ماتئوش موراویتسکی نخست وزیر لهستان در واکنش به ورود گسترده پناهجویان از بلاروس به مرز این کشور مدعی شد بحران پناهجویان بلاروس امنیت سراسر اتحادیه اروپا را به خطر می اندازد.

خبرگزاری رویترز نوشت: به دنبال تجمع هزاران پناهجو از بلاروس در مرز لهستان در روز دوشنبه مقامات لهستانی گفتند که به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا خواستار تحریم مینسک هستند و نیروهای امنیتی از تلاش های بیشتر برای مقابله با مهاجران در مرزها استقبال می کنند.

ورشو بلاروس را متهم کرده که به دنبال دامن زدن به مقابله و رویارویی دو کشور بر سر مساله پناهجویان است و برخی ویدئوها نشان می دهد که صدها نفر از پناهجویان به سمت مرزهای لهستان حرکت می کنند و تلاش می کنند سیم خاردار و دیگر موانع مرزی را بشکنند.

پیوتر مولر سخنگوی دولت لهستان گفت که در حال حاضر ۳ تا ۴ هزار پناهجو در مرز بسر می برند و بیش از ۱۰ هزار مهاجر دیگر آماده هستند خود را به مرز برسانند.

ورشو همچنین سربازان بیشتر و نیروهای گارد مرزی و پلیس را به مرزها اعزام کرده و لیتوانی کشور همسایه آن نیز گفته که ممکن است در مرز با بلاروس حالت فوق العاده اعلام کند.

اورسلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز از کشورهای عضو خواسته تحریم ها علیه بلاروس را تمدید کنند. اتحادیه اروپا همچنین خواستار هدف قرار دادن هواپیماهایی شده که از کشورهای ثالث به انتقال مهاجران از خاورمیانه به بلاروس کمک می کنند.

اتحادیه اروپا مینسک را به تشویق مهاجرانی از افریقا و خاورمیانه برای ورود به اتحادیه اروپا از مرز بلاروس متهم می کند.

دولت لوکاشنکو بارها مدیریت بحران پناهجویان را رد کرده و غرب را مسئول نحوه رفتار با پناهجویان دانسته است.

اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس بلاروس را به خاطر سرکوب اعتراض‌های گسترده در پی انتخابات سال گذشته در این کشور هدف تحریم قرار دادند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین از نحوه مدیریت مینسک بر مساله پناهجویان دفاع کرده و گفته است که بلاروس همه تمهیدات لازم برای اقدامات قانونی را به کار می‌گیرد.

به گزارش روزنامه تلگراف، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) دولت بلاروس را به تلاش برای ناآرام کردن اتحادیه اروپا با استفاده از مهاجرت غیرقانونی متهم کرده است.

ناتو هشدار داده که آماده است در پاسخ به گسیل پناهجویان به مرز لهستان با دولت بلاروس برخورد کند.

 

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: