۰

انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از سوریه به عراق

سانا اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در ادامه اقدامات خود، تجهیزات نظامی و سلاح از سوریه به شمال عراق منتقل کردند.
کد خبر: ۲۶۲۴۲۰
۰۸:۴۳ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سانا اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در ادامه اقدامات خود، تجهیزات نظامی و سلاح از سوریه به شمال عراق منتقل کردند.

نیروهای آمریکایی کاروانی متشکل از ۲۷۰ کامیون از پایگاه غیرقانونی خود در فرودگاه نظامی خراب الجیر در حومه حسکه به سمت شمال عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی منتقل کردند. این یکی از بزرگترین عملیات انتقال تجهیزات نظامی و لجستیک از سوی اشغالگران آمریکایی در سالهای اخیر محسوب می‌شود.

منابع محلی به خبرنگار سانا اعلام کردند که این کاروان بزرگ با اسکورت شبه نظامیان قسد نیمه شب و بامداد امروز از پایگاه نظامی در فرودگاه نظامی خراب الجیر و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به شمال عراق منتقل شدند.

منابع محلی به خبرنگار سانا گزارش دادند: یک کاروان متعلق به نیروهای آمریکایی متشکل از ۱۵۰ کامیون یخچال و ۱۲۰ کامیون مسطح حامل تانک‌ها، پایگاه آمریکا در فرودگاه نظامی خراب الجیر را ترک کرد و از طریق گذرگاه عیرقانونی الولید در حومه حسکه وارد عراق شد.

در ماه گذشته میلادی هم کاروانی از نفت دزدیده شده سوریه به شمال عراق منتقل شده بود. همچنین ستون نظامی متشکل از ۷۹ خودرو نظامی از فرودگاه خراب الجیر به عراق منتقل شده بود.

در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های «الحسکه»، «دیرالزور» و «الرقه» (در شمال و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی می‌باشد تحت کنترل (قسد) است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: