۱

آغاز تحقیقات درباره ترور ناکام نخست وزیر عراق

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از آغاز تحقیقات مقامات این کشور درباره جزئیات سوء قصد به جان نخست‌وزیر این کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۶۲۳۹۵
۱۱:۴۰ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از آغاز تحقیقات مقامات این کشور درباره جزئیات سوء قصد به جان نخست‌وزیر این کشور خبر داد.

یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز (یکشنبه) اعلام کرد که مقامات این کشور تحقیقات برای مشخص شدن جزئیات سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور و مکان به پرواز درآمدن پهپاد مهاجم را آغاز کرده‌اند.

وی در این باره گفت: پس از سوء قصد ناکام به جان مصطفی الکاظمی و استقرار نیروهای امنیتی در منطقه سبز، درحال حاضر اوضاع امنیتی این منطقه تحت کنترل است و حمله مذکور تنها خسارت‌هایی را به خانه الکاظمی وارد کرده است.

در همین حال، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز گفت که تحقیقات فنی مشترکی میان وزارت دفاع، وزارت کشور و نیروهای پدافند هوایی و همچنین سفارت آمریکا برای مشخص شدن مسیر حرکت پهپاد انتحاری و نقش سامانه پدافندی "سی‌رام" برای محافظت از ساختمان سفارت واشنگتن وجود دارد تا جزئیات این تلاش ناکام مشخص شود.

وی گفت: منطقه سبز بغداد امن است و ما تمامی افرادی را که دست به چنین اقداماتی می‌زنند مجازات خواهیم کرد.

الخفاجی ادامه داد: وضعیت منطقه سبز عادی است و همه فعالیت‌شان را از سر گرفته‌اند و هیچ چیز نگران کننده‌ای برای شهروندان وجود ندارد.

منابع خبری عراق امروز اعلام کردند که مصطفی الکاظمی مورد سوء قصد "ناکام" قرار گرفته است.

تلاش برای ترور توسط یک پهپاد بمب‌گذاری شده انجام شد که می‌خواست اقامتگاه الکاظمی را در منطقه سبز در بغداد هدف قرار دهد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
تحقیقات دررابطه باشهادت سردار سلیمانی وابومهدی المهندس فراموش نشود.