۰

۱۰روش فوق العاده برای رفع بوی بد کفش

با شروع فصل گرما و طولانی تر شدن روزها، برای جلوگیری و رفع بوی بد کفش نیاز به راه کارهای خانگی داریم. در این مطلب ۱۰ روش عالی و ایده آل برای برطرف کردن بوی بد کفش به شما عزیزان ارائه می کنیم.
کد خبر: ۲۶۲۳۸۳
۰۹:۳۱ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»،  برای جلوگیری و رفع بوی بد کفش نیاز به راه کارهای خانگی داریم. در این مطلب ۱۰ روش عالی و ایده آل برای برطرف کردن بوی بد کفش به شما عزیزان ارائه می کنیم.

بوی بد کفش ناشی از باکتری های موجود در کفش و پاست. بهتر است برای حل این مشکل از راه های خانگی وارد شوید. این راه کارها نیز بسیار سریع عمل می کنند و در ضمن مقرون به صرفه نیز هستند، در ادامه مطلب شما عزیزان را بر ترفند های رفع بوی بد کفش آشنا خواهیم کرد.
برای از بین بردن بوی بد کفش ها می توانید تز روش ساده و کاربردی زیر استفاده کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواد عالی برای رفع بوی بد کفش می باشد. شما می توانید هر شب بعد از بیرون آوردن کفش از پایتان مقداری جوش شیرین در آن بریزید. اجازه دهید این جوش شیرین تا صبح در کفش باقی بماند. برای استفاده مجدد از کفش ها، آن ها را از جوش شیرین پا کنید و بپوشید.

الکل

برای از بین بردن بوی بد کفش از الکل می توانید استفاده کنید. الکل در عین حال که بوی پا را از بین می برد، موجب از بین رفتن باکتری های موجود در کفش نیز می شود. برای این کار ابتدا الکل را در ظرف مناسبی بریزید و سپس ظرف را در داخل کفش قرار دهید. حالا الکل آرام آرام از ظرف خارج می شود و محیط داخلی کفش را ضدعفونی می کند. این کار را چند شب متوالی انجام دهید تا الکل تمام باکتری های موجود در کفش را نابود کند. با این روش هم بوی بد کفش رفع می شود و هم سلامت پاها تضمین می شود.

شست و شوی پاها

یکی از راه های موثر در از بین بردن بوی کفش، شست و شوی مرتب پاهاست. به این ترتیب شما بعد از هر بار استفاده از کفش، پاهای خود را با آب و صابون بشویید. توجه داشته باشید که هرگز نباید با پای خیس کفش بپوشید. چون رطوبت عامل مهمی در تکثیر باکتری است و رشد آن ها را سرعت می بخشد.

۱۰روش فوق العاده برای رفع بوی بد کفش

شستن و تعویض جوراب

برای جلوگیری از بوگرفتگی کفش، از جوراب های تمیز استفاده کنید. جوراب های خود را هر شب بشویید. لازم نیست همیشه از یک جفت جوراب استفاده کنید. در کنار کفش های کتونی و چرمی، یک جفت صندل مناسب نیز برای خود انتخاب کنید.

لایه خشک کننده

اگر مدت طولانی در طی روز کفش به پا می کنید و از در آوردن کفش هایتان نگران هستید، می توانید از یک ورقه ضد رطوبت در کف کفش استفاده کنید. بدین ترتیب که این لایه خشک کننده را در کف کفش قرار دهید. بعد از هر بار استفاده نیز آن را تعویض کنید. این لایه بسیار نازک بوده و قابل حس کردن نمی باشد.

پودر بچه

این پودر در رفع بسیاری از بوهای ناخوشایند مفید است. از این رو گزینه مناسبی برای از بین بردن بوی کفش به حساب می آید. به این ترتیب که قبل از اینکه کفش هایتان را بپوشید، مقداری از پودر بچه را بر روی پاهایتان بریزید. اگر پای شما بسیار عرق می کند، در طی روز نیز پای خود را از کفش بیرون آورید و بر روی آن پودر بریزید.

از بین بردن بوی بد کفش با اسانس

از عصاره برگ چای، میخک و الکالیپتوس برای از بین بردن بوی بد کفش استفاده کنید. به این ترتیب که اسانس را در کفش بگذارید و دستمالی نیز بر روی آن قرار دهید. اجازه دهید این اسانس از شب تا صبح در کفش باقی بماند تا بوی بد کفش بر طرف شود.

اسپری سرکه

استفاده از اسپری سرکه یک راهکار عالی جهت از بین بردن بوی کفش و پاها است بنابراین، به نسبت مساوی آب و سرکه را با هم ترکیب کنید سپس آن را داخل کفش هایتان اسپری نمایید و حداقل نیم ساعت پیش از پوشیدن آن ها اجازه دهید خشک شوند.

نکته : استفاده از این روشب اعث روشن تر شدن برخی از رنگ ها خواهد شد و یا می تواند از بین ببرد بنابراین مزاقب باشید.

چای کیسه ای

می توانید به منظور از بین بردن بوی بد کفش از چای کیسه ای کمک بگیرید زیرا، دارای تانن می باشد، بنابراین چند عدد جای کیسه ای را داخل قوری آب جوش گذاشته و بعد اینکه به مدت چند دقیقه جوشید کیسه ها را برداشته و به مدت پنج دقیقه داخل ظرف گذاشته و پس از خنک شدن به مدت یک ساعت داخل کفش هایتان گذاشته تا بوی بد آن کاملا از بین برود.

روغن درخت چای

می توانید به منظور از بین بردن بوی نامطبوع کفش ها از روغن درخت چای استفاده کنید، چند قطره از این روغن را داخل کفش بریزید و یا می توانید مقداری از آن را روی پا ماساژ داده تا از بروز بوی نامطبوع پیشگیری شود.

راهکارهای جلوگیری از از بوی بد کفش ها

می توانید با انجام یک سری روش ها و ترفند از بروز این مشکل پیشگیری کنید که این ترفند ها عبارتند از :

استفاده از جوراب نخی و پنبه ای
تعویض به موقغ جوراب ها
کوتاه نگه داشتن ناخن های پا
تعویض هر روز جوراب در محیط های گرم
استفاده از صابون های ضد باکتری و ضد قارچی برای شستن پاها
پیشگیری از پوشیدن کفش های بی کیفیت و تنگ
استفاده از کفش های دارای تهویه در آب و هوای گرم

 

منبع : آرگا

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: