۰

جوانان اوگاندایی برای عملیات انتحاری آموزش می‌بینند

مسئولان اوگاندا گفتند، یک عامل انتحاری که اخیرا خودش را در اتوبوس منفجر کرد با چند جوان دیگر توسط اعضای گروه شورشی "نیروهای دموکراتیک متحد" آموزش دیده بود.
کد خبر: ۲۶۲۲۱۶
۱۱:۵۹ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مسئولان اوگاندا گفتند، یک عامل انتحاری که اخیرا خودش را در اتوبوس منفجر کرد با چند جوان دیگر توسط اعضای گروه شورشی "نیروهای دموکراتیک متحد" آموزش دیده بود.

این گروه شورشی تروریست‌ها در جنگل‌های جمهوری دموکراتیک کنگو مستقر هستند که از این مناطق به روستاها در این کشور حمله کرده و تروریست‌ها را برای انجام حملاتی در اوگاندا اعزام می‌کنند.

حمله انتحاری یکی از این عوامل در ۲۵ اکتبر سال جاری میلادی در یک اتوبوس باعث کشته شدن یک تن و زخمی شدن چند نفر دیگر شد. این اتوبوس از کامپالا، پایتخت اوگاندا به سمت شهر "بوشنی" در ۳۰۰ کیلومتری غرب پایتخت در حرکت بود.

سخنگوی پلیس اوگاندا گفت، این عامل انتحاری "اسحاق ماتوو" بود و توسط نیروهای دموکراتیک متحد آموزش دیده بود.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته این مرد جوان به همراه دیگران از سوی نیروهای دموکراتیک متحد برای انجام عملیات انتحاری آموزش دیده بود. آنها برای انجام حملات انتحاری آموزش دیده‌اند.

وی ادامه داد: بر این باوریم که هنوز دیگرانی هستند که می‌خواهند اهدافی را هدف حملات انتحاری خود قرار دهند. مردم باید در برابر هرگونه اقدام مشکوک هشیار باشند.

به گفته پلیس اوگاندا، شورشیان نیروهای دموکراتیک متحد مسئول دو انفجاری هستند که در این کشور رخ داده است. در ۲۳ اکتبر نیز یک بمب در رستورانی در حومه پایتخت این کشور منفجر شد و به کشته شدن یک تن و زخمی شدن چند نفر دیگر انجامید.

پلیس ۴۸ تن را در ارتباط با این حملات انتحاری دستگیر کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: