۰

انهدام باند تروریستی داعش در الانبارعراق

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند تروریستی داعش در الانبار خبر داد.
کد خبر: ۲۶۲۱۹۱
۱۶:۱۲ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، امروز (دوشنبه، اول نوامبر)، از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند تروریستی داعش در استان الانبار خبر داد.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «موازین» منتشر شد، اعلام کرد: «طبق دستورات فرماندهی کل نیروهای مسلح، دستگاه مبارزه با تروریسم به تلاش‌های اطلاعاتی و عملیاتی علیه باندهای تروریستی داعش ادامه می‌دهد و نخستین وظیفه خود را در استان الانبار انجام داد و نیروهای ما موفق به شناسایی و دستگیری اعضای یک باند تروریستی داعش متشکل از شش تروریست در الفلوجه و الرمادی شدند و با سرعت عمل به موقع مانع فرار این تروریست‌ها از چنگال عدالت شدند».

سرتیپ رسول همچنین از دستگیری یک تروریست در «ابوغریب» واقع در بغداد خبر داد و گفت که چگونگی عملیات ذکر شده برای دستگاه مبارزه با تروریسم از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا مانع از حضور عناصر شکست خورده و بزدل تروریستی در شهرهای امن می شود.

مرزهای عراق و سوریه در همسایگی استان‌های نینوی و الانبار از مهم‌ترین مناطق نفوذ تروریست‌ها از اراضی سوریه به عراق به شمار می‌رود اما بغداد از سال گذشته به منظور پر کردن خلأ‌های امنیتی در مرزهای مشترک با سوریه، اقدام به تقویت و تجهیز مقرهای خود در مرز و نصب دوربین‌های حرارتی کرده است که به اذعان مقامات عراقی، این اقدام کمک شایانی به رصد عملیات نفوذ عناصر داعش از خاک سوریه به مناطق غربی عراق، کرده است.

عراق از زمان سرکوب نهایی داعش در سال ۲۰۱۷ به طور جدی برای تامین مرز خود با سوریه فعالیت می‌کند، زیرا عناصری از بقایای گروه تروریستی داعش همچنان در این منطقه و بین دو کشور تردد می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: