۰

موافقت پاپ با سفر به هند پس از ۲۰ سال

رهبر کاتولیک های جهان پس از گذشت ۲۰ سال از آخرین سفر خود به هند، در دیدار با نخست وزیر این کشور دعوت وی برای سفر به دهلی نو را پذیرفت.
کد خبر: ۲۶۲۱۱۰
۰۸:۴۵ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رهبر کاتولیک های جهان پس از گذشت ۲۰ سال از آخرین سفر خود به هند، در دیدار با نخست وزیر این کشور دعوت وی برای سفر به دهلی نو را پذیرفت.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان دعوت ناریندرا مودی، نخست وزیر هند را برای دیدار از کشورش در راستای تحول روابط با واتیکان پس از شکست مذاکرات بر سر سفر پاپ به این کشور در سال ۲۰۱۷ پذیرفت.

مودی روز شنبه در توییتر خود نوشت: من یک دیدار بسیار صمیمانه با پاپ فرانسیس داشتم، این فرصت را داشتم که در مورد تعداد زیادی از مسائل با او گفتگو کنم و همچنین از او برای دیدار از هند دعوت کنم.

وزارت امور خارجه هند فاش کرد که این دعوتنامه برای پاپ ارسال شده است تا به زودی به هند سفر کند و او با کمال میل آن را پذیرفت.

در بیانیه واتیکان جزئیاتی از دیدار فرانسیس و مودی، اولین دیدار نخست وزیر هند و یک پاپ واتیکان در بیش از ۲۰ سال گذشته، ارائه نشده است.

مودی برای اجلاس سران G20 اقتصادهای بزرگ جهان در رم است.

هند حدود ۲۰ میلیون کاتولیک یا ۱.۵ درصد از جمعیت ۱.۳ میلیاردی دارد. حدود ۸۰ درصد از جمعیت هند را هندوها تشکیل می دهند.

در سال ۲۰۱۶، فرانسیس گفت که اطمینان دارد که سال بعد از هند و بنگلادش بازدید خواهد کرد. اما رهبران کلیسای کاتولیک در هند موفق نشدند مودی را که در راس یک دولت ملی گرا است، متقاعد کنند که از او دعوت کند.

پاپ ژان پل دوم آخرین سفر پاپ به هند را در سال ۱۹۹۹ انجام داد تا یک سند پاپی در مورد کلیسا در آسیا صادر کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: