۰

انهدام گروهک داعشی در جنوب تونس

وزارت کشور تونس اعلام کرد، نیروهای سرویس امنیتی این کشور یک گروهک وابسته به داعش را در شهر «تطاوین» واقع در جنوب تونس متلاشی کردند که برای حمله به نیروهای امنیتی و ارتش برنامه‌ریزی کرده بودند.
کد خبر: ۲۶۲۰۸۵
۱۲:۱۸ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت کشور تونس اعلام کرد، نیروهای سرویس امنیتی این کشور یک گروهک وابسته به داعش را در شهر «تطاوین» واقع در جنوب تونس متلاشی کردند که برای حمله به نیروهای امنیتی و ارتش برنامه‌ریزی کرده بودند.

وزارت کشور تونس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از همکاری و تلاش مشترک بین یگان‌های اداره مبارزه با تروریسم و تحقیقات اداره کل گارد ملی، یک گروهک وابسته به داعش در شهر «تطاوین» شناسایی شد که اعضای این باند تروریستی برای اجرای یک عملیات تروریستی جهت هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و نظامی با استفاده از بمب‌های کنار جاده‌ای دست ساز برنامه‌ریزی کرده بودند.

در این بیانیه همچنین آمده است، اعضای این باند تروریستی در مدت کوتاهی دستگیر شدند و بمب‌های کنار جاده‌ای و موادی که در ساخت مواد منفجره استفاده می‌شود و مبالغی که برای تامین مالی فعالیت آنها جمع‌آوری شده بود، کشف و ضبط شد و به دستگاه قضایی ارجاع داده شدند.

شش سال پیش یک شخص مسلح عضو داعش، ۳۹ خارجی را در سواحل شهر «سوسه» با شلیک گلوله به قتل رساند که این امر منجر به خروج دسته جمعی گردشگران و ضرر رساندن به اقتصاد تونس شد.

از آن زمان تونس در پیشگیری و پاسخ به حملات اقدامات موثرتری اتخاذ کرده است، اما گروهک‌های مخفی به ویژه با بازگشت تروریست‌ها از سوریه، عراق و لیبی همچنان به مثابه یک تهدید هستند.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: