۰

انتقاد امام‌جمعه قم از قلم‌زنی یک نویسنده علیه آیت‌الله صافی گلپایگانی

سعیدی با اشاره به درج مطلبی دریکی از پایگاه‌های خبری علیه مرجعیت دینی گفت: مرجعیت جایگاه خاصی در عالم تشیع دارد، به‌خصوص آیت‌الله‌صافی گلپایگانی که نقش مؤثری دارند باید حریم آن‌ها حفظ شود و هرکسی قلم برندارد و چیزی بنویسد و جسارت کند.
کد خبر: ۲۶۲۰۷۵
۱۰:۴۱ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» روز (جمعه 7 آبان) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به نقش علمای دینی گفت: دشمنان اسلام سعی فراوان دارند که مرجعیت فکری را از پایگاه‌های دینی جدا کرده و قطب‌های جدید را ایجاد کنند.

امام‌جمعه قم گفت: عالمان باتقوا و رجال دینی دلسوز بوده و وظایف آن‌ها سنگین است و عالمان دینی باید با هوشیاری، ترفندها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی به سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم اشاره کرد و گفت: امسال در کنار حرم ایشان، بوی مدینه و حضرت زهرا(س) استشمام می‌شود.


سعیدی گفت: ورود حضرت به شهر قم یکی از ورودی‌های مؤثر در تاریخ بود و عده‌ای شیعیان قبل از تولد ایشان بشارت این حضور را دریافت کرده بودند.

امام‌جمعه قم گفت: تاریخ قم به قبل از ورود و بعد از ورود ایشان قابل‌تقسیم است اما چرا حضرت معصومه(س) در آن شرایط سختی و بیماری در مسیر راه سراغ قم را گرفتند، بدون شک به دلیل جایگاه بالا و فضائل بالا و آینده قم است که در روایات نیز به آن اشاره‌شده است.

وی تصریح کرد: اهل‌بیت(ع) سرزمین قم را مقدس می‌دانند و این شعر نظرکرده پیامبر(ص) در شب معراج است و مقدس بودن تربت قم به‌صراحت بیان‌شده است.

سعیدی گفت: با توجه به جایگاه قم باید الگو باشد و از هویت و قداست قم باید حفاظت شود و حیا و عفاف برای همه خوب است ولی برای قمی‌ها بهتر است و قمی‌ها موردتوجه خاص اهل‌بیت(ع) هستند.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: مسئولان این شهر مقدس وظیفه سنگین‌تری دارند، آنچه امروز در قم مشاهده می‌شود، هجمه‌های بی‌امان فرهنگی است، قم خط مقدم جبهه فکری و تاریخی و فرهنگی کشور است.

وی بیان داشت: همه مسئولیت داریم که از ارزش‌ها در قم دفاع کنیم و دیگران هم بدانند که هویت بالای قم خط قرمز مردم قم است و هرکسی که از این خط عبور کند باید پاسخگو باشد.

سعیدی با اشاره موضوع رفتارسازی در قم گفت: نیروی انتظامی با افرادی که می‌خواهند باهدف خاص قم را مورد هجمه قرار دهند باید توجه ویژه‌ای داشته باشد، شهرداری قم باید به ساخت‌وسازها با هویت دینی توجه کند.

امام‌جمعه قم گفت: بازار و کسبه قم هم باید نسبت به مشتریان خود تذکر دهند و این وظیفه همگانی است که باید موردتوجه قرار دهیم.

سعیدی به شهادت شهید محمدحسین فهمیده اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در مورد ایشان فرمود که ایشان در سطح خود یکی از اسطوره‌ها است که در یادها زنده خواهند ماند.

وی گفت: انقلاب اسلامی چنین جوانانی را پرورش داده است برای حفظ نظام و انقلاب که چنین جوانان و نوجوانانی کم نیستند.

امام‌جمعه قم با اشاره به موضوع سامانه سوخت در کشور گفت: مشاهده کردیم که دشمنان با این اقدام امید داشتند که مردم واکنشی شیرین برای دشمن نشان دهند اما مردم عزیز ما با داشتن رهبری حکیم و رئیس‌جمهوری مردمی این آرزو را به گور فرستادند و صداوسیما نیز بااطلاع رسانی دقیق دشمنان را ناکام گذاشت.

سعیدی با اشاره به سالروز 13 آبان گفت: این روز به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی است و امام راحل فرمودند که من با اطمینان می‌گویم که اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت می‌کشانند و شاهد رفتار انقلابی دانشجویان بودیم.

وی با اشاره به درج مطلبی دریکی از پایگاه‌های خبری علیه مرجعیت دینی گفت: مرجعیت یک جایگاه خاصی در عالم تشیع دارد و به‌خصوص که اکنون آیت‌الله‌صافی گلپایگانی که نقش مؤثری دارند باید حریم آن‌ها حفظ شود و هرکسی قلم برندارد و چیزی بنویسد و نباید جسارت و اهانتی شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: