۰

تخریب گسترده مساجد و منازل مسلمانان در ایالت تریپورای هند

موج تازه‌ای از حملات هندوهای افراطی علیه مسلمانان هند به راه افتاده که بر اثر آن چندین مسجد و خانه‌های مسلمانان هدف تخریب و آتش‌سوزی قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۶۱۹۴۴
۱۵:۳۷ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، در موج تازه‌ای از خشونت‌های ضد مسلمانان در هند، حداقل ۶ مسجد و بیش از ۱۲ خانه و مغازه متعلق به مسلمانان در ایالت تریپورا که تحت رهبری حزب حاکم بی جی پی اداره می‌شود، در دو روز گذشته به آتش کشیده شد.

بنا بر گزارش‌ها، این حملات توسط گروه‌های افراطی هندوتوا و باجرانگ دال در سراسر ایالت و به بهانه تلافی خشونت‌ها در بنگلادش انجام شد.

عکس‌ها و ویدئوهایی که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود نشان می‌دهد که اوباش خشونت‌طلب، لباس زعفرانی بر تن دارند و شمشیرهایی در دست دارند و شعارهایی علیه مسلمانان سر می‌دهند.

بنا به گزارش رسانه‌ای هندی، مساجد کریشناگر، درمانگر، پانیساگر، چاندراپور نیز جمعه شب توسط جوانان افراطی هندو تخریب شد.

شرکت کنندگان در تجمعی که توسط ویشوا هندو پریشاد سازماندهی شده شد، شیشه‌های پنجره و دوربین‌های مداربسته مسجد کریشناگر را شکستند. همچنین یک مسجد در پانیساگر در ناحیه تریپورای شمالی توسط یک گروه خشن هندو به آتش کشیده شد.

در کیلاشاهار، محلی در نزدیکی شهر آگارتالا، پایتخت تریپورا، گروهی که یک مسجد را احاطه کرده بودند، شعارهای افراط‌گرایانه سر دادند و پرچم زعفرانی (نشان هندوها) را نصب کردند.

حمله به خانه یک وکیل مسلمان در درماناگر در منطقه تریپورای شمالی به طور گسترده توسط گروه‌های مسلمان در این ایالت محکوم شد.

در همان محل، گروه‌های هندو پرچم زعفرانی را در مقابل خانه‌ای متعلق به عبدالمنان، تاجر برجسته مسلمان منطقه قرار دادند.

به گفته یک جمعیت مسلمان محلی، حملات ضد مسلمانان کاملا برنامه‌ریزی شده بود. جمعیت علمای ایالت تریپورا همچنین نماینده‌ای را به دفتر وزیر ارشد بیپلاب کومار دب اعزام و اعلام کرد که طی سه روز گذشته یک سری حملات خشونت آمیز به مساجد مختلف و محل سکونت اقلیت‌ها صورت گرفته است.

مفتی طیب الرحمان، رئیس این جمعیت، به دنبال مداخله وزیر ارشد و مدیر کل پلیس تریپورا گفت که او معتقد است که بخشی از اشرار در تلاش برای برهم زدن صلح عمومی در تریپورا هستند.

پرادیوت دبارما سروزیر این ایالت با افزایش ترس و نگرانی از حملات به اقلیت‌ها در این ایالت به دلیل تنش‌های مذهبی در بنگلادش خواستار صلح و آرامش در این ایالت شد.

پرادیوت در توئیتر خود نوشت: هرگونه خشونت با انگیزه نفرت دینی در ایالت ما که در آن اقلیت‌ها به عنوان تلافی آنچه در بنگلادش اتفاق افتاده مورد حمله قرار گیرند باید محکوم شود. من خواستار صلح بین پیروان همه ادیان در ایالت خود هستم.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: