۰

حمله به پایگاه آمریکایی در مرز عراق و سوریه با پنج پهپاد

یک پایگاه آمریکایی چهارشنبه شب در منطقه «التنف» سوریه در مرز با عراق هدف حمله قرار گرفت. منابع خبری رژیم صهیونیستی می‌گویند که این حمله با استفاده از چند پهپاد صورت گرفته است.
کد خبر: ۲۶۱۸۰۵
۱۰:۰۸ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یک پایگاه آمریکایی چهارشنبه شب در منطقه «التنف» سوریه در مرز با عراق هدف حمله قرار گرفت. منابع خبری رژیم صهیونیستی می‌گویند که این حمله با استفاده از چند پهپاد صورت گرفته است.

 یک مقام نظامی فرماندهی مرکزی آمریکا ضمن تأیید این خبر اعلام کرد که پایگاه ایالات متحده در «التنف» هدف حملات راکتی قرار گرفت، اما این حمله تلفاتی نداشت.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که این حمله با یک فروند پهپاد ناشناس حامل مواد منفجره صورت گرفته است.

منابع امنیتی عراق مرتبط با ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا ضمن تأیید خبر حمله پهپادی به پایگاه آمریکا، اعلام کردند که پایگاه التنف در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن با پنج پهپاد هدف قرار گرفت.

این منابع به شبکه روسی آرتی گفتند، این حمله از داخل خاک سوریه انجام شد نه از خاک عراق.

به گفته منابع، نیروهای ائتلاف بین‌المللی اطلاعاتی از این حمله داشتند. در حال حاضر تحقیقات درباره این حمله در حال انجام است.

تاکنون گزارشی از تلفات در این حملات منتشر نشده است، اما فرماندهی مرکزی آمریکا صبح امروز، اظهار کرد: آمریکا حق دفاع از خود در خصوص حمله التنف در سوریه را محفوظ می‌داند و پاسخ به این حمله در زمان و مکان مناسب انجام می‌گیرد.

اوربان اشاره کرد، نیروهای آمریکایی با شرکای خود در مغاویر الثور (شورشیان سوری) تلاش می‌کنند تا از وجود تلفات این حمله مطمئن شوند.

«المیادین» نیز گفته است که پایگاه آمریکایی در سوریه با پنج پهپاد هدف حمله قرار گرفته و در این حمله، خوابگاه نظامیان و پادگان‌های نظامی هدف قرار گرفته‌اند و این حمله منجر به ویرانی گسترده و آتش‌سوزی شده است.

کاپیتان بیل اوربان، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: براساس گزارش‌های اولیه می‌توانیم تاکید کنیم که منطقه پایگاه براساس عملیات بررسی شده و حمله‌ای هماهنگ هدف قرار گرفته است. همچنین استفاده از پهپادها منجر به آتش‌سوزی غیرمستقیم شد.

بیانیه آمریکا درباره حمله به پایگاه نظامی این کشور در سوریه

«ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به حمله راکتی علیه پایگاه «التنف» واکنش نشان داد.

به گزارش الجزیره، سنتکام با بیان اینکه پایگاه التنف در سوریه مورد حمله عمدی و هماهنگ هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است، گفت در حال بررسی ابعاد و جزئیات این حمله است.

در این بیانیه آمده است: «در حال حاضر از تلفات آمریکایی‌ها اطلاعی نداریم. ما به همکاری با شرکای خود برای تأیید اینکه آیا تلفاتی حادث شده یا خیر، ادامه می‌دهیم»

سنتکام همچنین در بیانی تهدید آمیز افزود: «ما حق طبیعی خود را برای دفاع از خود و مقابله به‌مثل در زمان و مکان مناسب، محفوظ می‌داریم.»

پایگاه نظامی آمریکا «التنف» در سال ۲۰۱۶ به بهانه مقابله با داعش ایجاد شد. منطقه التنف واقع در مرز عراق و سوریه در اشغال تنفگداران آمریکایی قرار دارد.

مقام‌های سوریه معتقدند که حضور آمریکا در مناطق شمالی و شمالی شرق این کشور به صورت غیرقانونی و با هدف سرقت نفت و فروش آن در خارج و حمایت از کُردها است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: