۰

برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در مسجد النوری موصل

صدای طبل و سردوهای مذهبی به مناسبت جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در مسجد تاریخی النوری عراق که پس از آسیب های وارد شده از سوی گروه تروریستی داعش در حال بازسازی است ، طنین انداز شد.
کد خبر: ۲۶۱۷۲۴
۱۱:۲۰ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، صدای طبل و سردوهای مذهبی به مناسبت جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در مسجد تاریخی النوری عراق که پس از آسیب های وارد شده از سوی گروه تروریستی داعش در حال بازسازی است ، طنین انداز شد.

مسجد شهر موصل متعلق به قرن دوازدهم میلادی که به خاطر داشتن مناره کج معروف است در سال 2017 در نتیجه اقدامات گروه تروریستی داعش به شدت آسیب دید.

در حال حاضر این مسجد تحت پروژه آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد ، (یونسکو ) در حال بازسازی است.

«مروان موفق» 45 ساله ، مدیر آموزش در موصل که در مسجد النوری حضور پیدا کرده بود در ین باره گفت: امروز برای من یک روز فوق العاده است و من خوشحالم چرا که این جشن نماد بازگشت دعا و نماز در این مکان است.

این در حالی است که چند صد نفر به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) در این محوطه گرد هم آمدند ، در حیاطی تزئین شده با نورهای رنگی با پنجره های شکاف دار و احاطه شده با داربست و مناره ای که تنها پایه آن باقی مانده است.

«ابوبکر کنعان»، رئیس موسسه های مذهبی در استان نینوا در این باره گقت: این اولین جشن است که در مسجد النوری به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: