۰

نگهداری پارچه‌ متبرک به مزار شریف پیامبر(ص) در موزه‌‌ مصری‌ها

قطعه پارچه‌ قاب گرفته شده از پوشش مقبره شریف رسول خدا(ص) در یکی از موزه‌های آثار باستانی قاهره نگهداری می‌شود.
کد خبر: ۲۶۱۵۳۸
۱۶:۲۶ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، تکه‌ای از پوششی که روی مقبره رسول‌الله(ص) در مدینه منوره استفاده می‌شده است به صورت تابلویی قاب شده در موزه کاخ محمد علی در المنیل قاهره نگهداری می‌شود.
روی این پارچه دو نوار به چشم می‌خورد که بین آن دو با خط درشت نوشته شده «الصلاة والسلام علیک یا رسول الله».
داخل نوار بالایی این کتیبه‌ نیز عبارات «اللهم صل و سلم علی اشرف جمیع الانبیاء والمرسلین» و داخل نوار پایینی هم نام امام علی(ع) و خلفای راشدین و برخی صحابه نوشته شده است.

نگهداری پارچه‌ متبرک به مزار شریف پیامبر(ص) در موزه‌‌ مصری‌ها


موزه امیر محمد علی در المنیل یکی از زیباترین و مهمترین موزه‌های آثار باستانی در مصر به شمار می‌رود. این موزه از دوره مهمی از تاریخ مصر جدید حکایت می‌کند و در معماری شگفت‌انگیز خود که تلفیقی از معماری اسلامی و مکاتب هنری مختلف مثل مکتب مملوکی بوده، منحصر به فرد است.

این موزه دربردارنده آثار هنری زیبایی از دوران شام، مغرب اسلامی و اندلس است و حتی آثار هنری فارسی و عثمانی نیز در آن مشاهده می‌شود. به همین دلیل یک مدرسه هنری جامع و کامل برای هنرهای اسلامی مختلف شمرده می‌شود.

نگهداری پارچه‌ متبرک به مزار شریف پیامبر(ص) در موزه‌‌ مصری‌ها

کاخ و موزه منیل یکی از قصرهای دوره پادشاهی در مصر با معماری خاص است که از اموال شاهزاده محمد علی، پسر دوم خدیوی توفیق و برادر خدیوی عباس حلمی دوم بوده‌ است. این قصر در سال ۱۹۰۱ در جزیره منیل قاهره در مساحتی معادل ۶۱۷۱۱ متر مربع بنا شد که در ۵۰۰۰ متر مربع آن ساختمان ساخته شده‌ است. این قصر معماری با ارزش منحصر به‌فردی دارد و شامل سه سرا یا ساختمان مستقل است که عبارتند از: ساختمان محل اقامت شاهزاده محمدعلی پاشا، ساختمان استقبال و ساختمان تاج‌گذاری و تخت و تاج حکومتی، به‌علاوه مسجد، موزه خاص، موزه صید و برج ساعت. دور تا دور قصر را یک دیوار احاطه کرده‌ است که به سبک دوران قرون وسطی ساخته شده‌ است، در داخل محوطه نیز در بین ساختمان‌ها باغ‌های مختلفی ساخته و پرداخته شده‌ است که شامل مجموعه کمیابی از درختان و گیاهان مختلف است. شاهزاده محمد علی وصیت کرد که پس از مرگش این محل به عنوان موزه مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: