۰

کشف پنج گور دسته جمعی در ترهونه لیبی

سازمان کشف مفقودین وابسته به دولت لیبی اعلام کرد که نیروهای این سازمان پنج گور دسته جمعی جدید را در شهر ترهونه در جنوب طرابلس کشف کردند.
کد خبر: ۲۶۱۵۳۳
۱۵:۵۲ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان کشف مفقودین وابسته به دولت لیبی اعلام کرد که نیروهای این سازمان پنج گور دسته جمعی جدید را در شهر ترهونه در جنوب طرابلس کشف کردند.

این سازمان اعلام کرد که گورهای دسته جمعی در مناطقی کشف شدند که نیروهای شبه نظامی خلیفه حفتر چندین سال با نظامیان ارتش لیبی در حال جنگ بودند.

سازمان کشف مفقودین وابسته به دولت لیبی همچنین افزود: بیش از سه هزار و 650 نفر از شهرهای مختلف مفقود هستند که 350 تن از آنان از شهر ترهونه هستند.

گفتنی است لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی علیه حکومت "معمر قذافی" و حمله نظامی نیروهای «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی دیکتاتور وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است و در نهایت به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد که در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمد که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیا است و در بخش شرقی و جنوب نیز «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: