۰

کمیته بین‌المللی المپیک تحریم چین را رد کرد

یک مقام کمیته بین‌المللی المپیک تحریم چین به خاطر کارنامه حقوق بشری این کشور را رد کرد.
کد خبر: ۲۶۱۵۱۹
۱۲:۳۴ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یک مقام کمیته بین‌المللی المپیک تحریم چین به خاطر کارنامه حقوق بشری این کشور را رد کرد.

 درحالیکه بسیاری از گروه‌های حقوق بشری خواستار تحریم مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین به خاطر اذیت و آزار مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت‌های این کشور هستند، «جان کوتس» نائب رییس کمیته بین‌المللی المپیک این امکان را رد کرد. کوتس در پاسخ به سوالی در مورد رفتار چین با مسلمانان اویغور گفته سیاست جایی در المپیک ندارد و این کمیته نمی‌تواند کاری در این زمینه انجام دهد.

چین به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور به بهانه‌های امنیتی است و به جمعیت باقیمانده مسلمانان نیز فشار بی‌امانی وارد می‌کند. چین همچنین متهم به بیگاری کشیدن و عقیم کردن شهروندان مسلمان در استان سین کیانگ است.

این مقام کمیته بین‌المللی المپیک افزود: ما دولت نیستیم و نمی‌توانیم در امور داخلی دیگر کشورها و استقلال آنها دخالت کنیم. ما نمی‎‌توانیم به کشورها رفته و به آنها بگوییم چطور رفتار کنند.

گفته این مقام کمیته بین‌المللی المپیک درحالی است که این کمیته مسئول دادن میزبانی مسابقات المپیک به کشورها است و بسیاری از گروه‌های حقوق بشری معتقدند این کمیته جهانی باید در دادن این میزبانی‌ها و اعتبار به کشورها، به کارنامه حقوق بشری آنها دقت کند. المیپیک زمستانی چین فوریه سال آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: